رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: از طریق ستاد دیده استان زمینه آزادی هزار و 879 زندانی دیه استان فراعم و برای 22 نفر رضایت قصاص نفس صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۲۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲ 03 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت الاسلام محمد علی تقوی فرد عصر امروز در همایش قضات مازندران با حضور رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: مازندران در ردیف استان‌های رده یک کشوری از حیث دستگاه قضایی بوده و کارکنان این نهاد با سرلوحه قرار دادن منویات رئیس دستگاه قضا سعی در اطاله دادرسی دارند.

وی افزود: رسیدگی به پرونده‌های مسن و قدیمی در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته که در این زمینه توفیقاتی حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرائم و نهادینه سازی قانونمداری از برنامه‌های اساسی دستگاه قضایی استان است، تصریح کرد: برای کاهش اطاله دادرسی نسبت به راه اندازی سیستم یکپارچه اتوماسیون اداری اقدام و ارتقا آموزش قضایی را در برنامه داریم.

تقوی فرد با بیان اینکه سال گذشته 567 هزار و 489 فقره پرونده در دادسراهای عمومی و انقلاب، کیفری و محاکم قضایی استان وارد شده است، افزود: در این مدت 569 هزار فقره پرونده قضایی در استان مختومه و رسیدگی شده است.

وی افزود: از طریق ستاد دیده استان زمینه آزادی هزار و 879 زندانی دیه استان فراعم و برای 22 نفر رضایت قصاص نفس صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه 256 پست قضایی و هزار و 644 پست اداری در دستگاه قضایی استان بلاتصدی است، گفت: 196 نیروی خدماتی در استان بلاتصدی است.

در این مراسم تعدادی از قضات و دادستان‌های استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار