تا پایان سال صورت می‌گیرد:
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس گفت: کارخانه شیشه تربت جام تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 03 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: اتصال راه‌آهن مشهد به دوغارون به شبکه سراسری ریلی کشور در می‌تواند در ‌حوزه اقتصادی و تجارت کشور نقش مهم و تاثیر بسزایی ایفا کند و مردم برای اینکه پروژه زودتر به اتمام برسد باید از مسئولان روند اجرایی آن را پیگیری کنند.

وی افزود: فاز نخست این پروژه ملی با اعتبار 40 میلیارد تومان در قسمت زیرسازی و پل‌ سازی به طول چهل کیلومتر در حال اجرا است که تا کنون 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به این پروژه اعتبار اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه هر کیلومتر این پروژه 5 میلیون تومان هزینه در بر دارد، افزود: اتصال راه آهن دوغارون به مشهد به شبکه سراسری ریلی کشور در 3 فاز و به مدت 6 سال به اتمام می‌رسد.

وی گفت: برای اتمام این پروژه حدود 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است امسال هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌ آهن کشور مصوب شده و سعی بر این است که برای فاز دوم این پروژه از این محل مبلغی در نظر گرفته شود و بنا بر این است که بخشی از این پروژه از طریق سرمایه گذاری خارجی اجرایی شود.

نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس با اشاره به دیگر سرمایه‌گذاری‌هایی که در شهرستان تربت جام انجام شده، افزود: پروژه کارخانه شیشه جام با سرمایه گذاری 600 میلیارد تومان تا پایان سال جاری به بهره برداری کامل می‌رسد که می‌تواند در بخش فرآوری ماده معدنی سیلیس بسیار کمک دهنده باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه کارخانه شیشه جام تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطرنشان کرد: این واحد در زمینی به مساحت 21 هکتار و با زیر بنای 13 هکتار در حال ساخت است. کارخانه شیشه جام تولید روزانه 600 تن تولید شیشه در 4 طرح در دستور کار دارد و بیش از 600 نفر از جوانان بومی منطقه به‌طور مستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهرام علی اکبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
باسلام و احترام. کارشناس برق هستم
چجوری باید ثبت نام کنم
٠٩١٥٥١٢٤٧١٨مهدي لري مشهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
نماينده فروش مشهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار