دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از جمع آوری 11 هزار معتاد مخرب جامعه طی یکسال گذشته در خیابان‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 02 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، علی اصغر میرزایی امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر بابلسر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: اجرای سیاست‌های عالی نظام به ویژه در حوزه کاهش و ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه به عنوان تکلیف بر همگان واجب است.

وی افزود: اجرای مباحث فرهنگی و اجتماعی برای رفع معضلات اجتماعی باید به صورت جدی توسط اعضای شورای هماهنگی و مقابله با مواد مخدر استان پیگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر در قالب 5 کمیته مقابله با عرضه و توزیع، حقوقی و قضایی، بهداشت و درمان، توسعه مشارکت‌ها و فرهنگی و پیشگیری در استان و تمام شهرستان‌ها فعالیت دارند، تصریح کرد: اعمال دقیق قانون می‌تواند بر اساس مدیریت بومی و منطقه ای صورت بگیرد.

میرزایی، بیان داشت: در صورت ابهام در شرح وظایفی که به کمیته‌ها ابلاغ شده از طریق فرمانداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نسبت به رفع ابهامات اقدام شود.

وی با بیان اینکه استکبار در بحث توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از مواد مخدر ظرفیت‌های جوامع بشری را در کشورهای در حال توسعه را هدف گرفته است، گفت: متأسفانه جوانان بیشترین افرادی هستند که در این بین دچار آسیب می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، با اشاره به کاهش سن اعتیاد در جامعه، افزود: کاهش سن اعتیاد موجب افزایش معضلات اجتماعی در جامعه شده که باید با شناسایی نقاط آسیب پذیر از طریق مدارس به صورت جدی با این معضل برخورد شود.

میرزایی، با بیان اینکه بنابر آمار ارائه شده از سوی اداره کل بهزیستی استان در سال گذشته بیش از 11 هزار نفر از معتادان مواد مخرب مخدر و روانگردان‌ها در خیابان‌های مازندران جمع‌آوری و به مراکز اقامتی میان مدت و کمپ‌ها اعزام شدند، تصریح کرد: سیاست‌های دولت حذف و برخورد مناسب در حوزه مبارزه با مواد مخدر بوده و باید با کمک، هم دلی و هم افزایی در جهت کاهش این پدیده شوم اقدام شود.

وی, تعداد قربانیان اعتیاد در شش‌ماهه نخست امسال را هزار و 400 نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه آمار قربانیان اعتیاد از آمار قربانیان آب و برق و گاز در کشور بیشتر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: در حوزه مقابله، پیشگیری و جلوگیری از اعتیاد در جامعه یک هدف مشخص را دنبال می‌کنیم و باید با تدبیر و جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار