مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: هدف جدی نظام تعلیم و تربیت باید سلامت دانش‌آموزان باشد.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰ 02 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، سیدعلی قاسمی ظهر امروز در آیین افتتاحیه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای اظهار کرد: جهت‌گیری آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید به سمت مسائل اصلی و مورد نیاز جامعه بوده که یکی از نیازهای اصلی جامعه سلامت دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین نرخ توسعه جامعه نرخ سلامت و امید به زندگی است، افزود: امروزه خطر چاقی و رشد نامیزان اندام دانش‌آموزان از خطرات جدی است که برای کاهش این خطر و افزایش سلامت دانش‌آموزان باید دو راهکار را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: برگزاری المپیاد درون مدرسه‌ای و نرمش صبحگاهی به مدت 10 دقیقه دو برنامه مدل دانش‌آموزی است.

قاسمی ادامه داد: نباید تنها به این دو برنامه اکتفا کرد، بلکه باید حیاط مدرسه محل تحرک و نشاط باشد یا به نوعی دیگر نرخ سلامت دانش‌آموزان باید هدف جدی برنامه آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ مشارکت هدف دیگر این المپیاد است، خاطرنشان کرد: مشارکت‌های گروهی سبب می‌شود تا دانش‌آموزان زندگی گروهی را در مدرسه یاد بگیرند، به همین منظور برای داشتن جامعه پویا باید دانش‌آموزان در مدرسه کار اجتماعی و تیمی را یاد بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: یکی از ضعف‌های مهم حوزه ورزشی و تربیت‌بدنی ما این است که در ورزش‌های فردی در جهان توانمند و قوی بوده ولی در کارهای تیمی ضعیف هستیم، به همین منظور ما باید بر مشارکت‌های گروهی تمرکز کنیم.

قاسمی گفت: افزایش نرخ سلامت و کارگروهی و مشارکت جمعی دو هدف مهمی است که سبب افزایش توان جامعه و حل مشکلات می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار