همه ساله با آغاز فصل پاییز پرندگان مهاجر بسیاری برای زمستان‌گذرانی از دورترین نقاط وارد تالاب‌ها و آب‌بندان‌های مازندران می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 01 November 2015
به گزارش تابناک مازندران ، همه ساله با آغاز فصل پاییز پرندگان مهاجر بسیاری برای زمستان‌گذرانی از دورترین نقاط وارد تالاب‌ها و آب‌بندان‌های مازندران می‌شوند که البته برخی از این گونه‌ها پرندگان در حال انقراض هستند.
 
زیبایی طبیعت مازندران با چشم‌اندازهای طبیعی، خزان برگ درختان و آواز پرندگان صد چندان شده که گشت و گذار در آن خالی از لطف نیست. 
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این باره در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در ساری گفت: نزدیک به یک‌میلیون قطعه پرنده به دلیل شرایط ویژه مازندران زمستان‌ خود را در این استان سپری می‌کنند.
 
ناصر مهردادی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های مازندران هستیم، اظهار کرد: امیدواریم طی ماه‌های آینده این تعداد افزایش چشم‌گیری پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته حدود 5 هزار قو وارد تالاب فریدونکنار شدند، امسال نیز انتظار داریم همین تعداد پرنده در استان حضور یابند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده، پیگیری‌های صورت گرفته و اطلاع‌رسانی انجام شده، امیدواریم پرندگان امسال دچار مشکلات گذشته نشوند و مردم در این زمینه مشارکت کنند.
 
مهردادی با اشاره به اینکه این پرندگان به نوعی میهمان ما هستند که هرساله وارد مازندران می‌شوند، افزود: با توجه به اینکه برخی از گونه‌های پرندگانی کمیاب هستند، اگر به هر دلیلی از بین بروند در آینده‌ نسل آنها از بین می‌رود.
 
وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که آیا بارش‌ها برای حضور پرندگان مهاجر موثر است، اظهار کرد: بارش‌ها سبب پرآب شدن آب‌بندان و تالاب‌ها شده و شرایط برای حضور پرندگان مطلوب‌تر شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: با توجه به اینکه پرندگان نیاز به مناطق آبی دارند، با توجه به بارش‌ها وضعیت بهتر شده و شرایط  مطلوب‌تری را برای زمستان‌گذرانی پرندگان فراهم می‌کند.
 
انتهای پیام/
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار