همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و در صیانت از محیط زیست اولین همایش نکوداشت فرهنگ صیانت از طبیعت در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵ 09 March 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که به صورت یک روزه و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و از صبح امروز در سالن خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز به کار کرد محققان، پژوهشگران و برجستگان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی همچون پروفسور اسماعیل کهروم و ‌پروفسور عزیز جوانشیر‌ سخنرانی کرده و مسئولان استانی نیز در این آیین حضور پیدا کرده و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند.

در این همایش قرار است به صورت نمادین کاشت نهال توسط مسئولان استانی، پخش کلیپ باغ‌های ایرانی انجام شود و شرکت‌کنندگان به صورت رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست بازدید کنند.

برگزاری کارگاه آموزشی، مسابقه نقاشی، پاک‌سازی محیط و اهدای نهال و پخش موسیقی و عکس‌های منتخب و همچنین تجلیل از مقالات برتر به انجام می‌رسد.

رئیس همایش نکوداشت فرهنگ صیانت از طبیعت در مورد برگزاری این رویداد اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این همایش بیان واقعیت‌ها و جلب مشارکت و فرهنگ‌سازی است تا به جای اینکه مسئولیت صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی به شکل موازی و توسط چند دستگاه انجام شود، این کار توسط خود مردم اجرایی و عملیاتی می‌شود.

کیومرث سفیدی با بیان اینکه در کنار آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه مشکلات زیست محیطی باید برای مقابله و کنترل با این معضلات مشارکت جدی عموم مردم را شاهد باشیم، گفت: وضعیت وخیم منابع آبی کشور، ‌تداوم خشکسالی‌ها، ‌تهدید گونه‌های گیاهی و جانوری و بی‌توجهی به عنصر حیات‌بخش درخت و درختکاری آثار زیانباری را به همراه داشته که باید آگاهی عموم مردم را رد این زمینه افزایش دهیم.

برنامه کارگاه آموزشی همایش نیز با محوریت توزیع طرح‌های محیط زیست و منابع طبیعی، کاربرد GIS در محیط زیست، دانشگاه مروج سلامت، محیط زیست و اکولوژی و تکنولوژی بذر درختان جنگلی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار