دختر 8 ساله قائم شهری بر اثر سهل انگاری و ریزش اتفاقی بنزین بر روی وی در حین مراسم خیمه‎سوزی مسجد امام حسین(ع) قائمشهر دچار سوختگی شدید شد.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 28 October 2015
به گزارش تابناک مازندران، محرم ماه توجه و سرمشق گیری از معلم خداپرستی و مبارزه با طاغوت است و فرصتی برای سنجش افکار و رفتار درونی هر مسلمان و شیعه و آزادمرد با معیار حق و باطل است اما گاهی مشاهده می شود جنبه شور بر شعور محرمی در بین افراد غلبه پیدا می کند و رسوم تزئینی جای آئین های ریشه ای و مفهومی را می گیرد.
یکی از این آئین های تزئینی که تقریبا هیچ گونه افزایشی را به معرفت محرم نمی افزاید رسم آتش زدن خیمه ها در عصر عاشورا است که مضاف بر نوعی ایجاد هیجان برای افراد جمع شده دور آتش فقط زمینه های آسیب و خطر را برای سلامتی شرکت کنندگان ایجاد می کند.
در یکی از موارد دختر 8 ساله قائمشهری بر اثر سهل انگاری و ریزش اتفاقی بنزین بر روی وی در حین مراسم خیمه سوزی مسجد امام حسین(ع) قائمشهر دچار سوختگی شدید شد.
این حادثع زمانی روز داد که عصر روز عاشورا مراسم خیمه سوزی در بین انبوده جمعیت بدون رعایت فاصله از خیمه انجام شد، هنگامی که مسئول آتش زدن خیمه شروع به ریختن بنزین روی خیمه می کند، آتش به درون ظرف بنزین نفوذ کرده و موجب عکس العمل فرد به نحوی می شود که بطری حاوی بنزین و آتش را از خود دور و به سمت جمعیت پرتاب می کند...
همین مساله موجب سوختگی برخی از حاضران از جمله یک کودک 8 ساله می شود آتش به جان دخترک و او به فکر دویدن افتاد اما شعله بارورتر شد تا در نهایت مردم با دست خالی او را خاموش کردند ...
با وجود گذشته چند روز هنوز هم با وجود پیگیری های درمانی و بضاعت مالی اندک خانواده وی، درد این عزادار کوچک رفع نشده است.
اینها نمونه هایی از ضرورت توجه به اصل عزاداری سیداشهدا(ع) و دوری از اقدامات نمایشی و همایشی است وگرنه خیمه سوزی و برخی انواع مراسم مرسوم و اشتباهات رایج ذره ای به معرفت حسینی مردم اضافه نمی کند وگرنه خیمه سوزی بدون تفکر و تعقل با چهارشنبه سوری چه تفاوتی دارد؟
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار