مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، یکی از برنامه‌های این اداره کل را ساخت نگارخانه در سراسر استان اعلام کرد و گفت: نهضت ساخته نگارخانه در استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 28 October 2015
به گزارش تابناک مازندران احد جاودانی در گفتگو با خبرنگار  در حاشیه افتتاح نمایشگاه خوشنویسی به مناسبت ماه محرم در محمودآباد با اشاره به نبود نگارخانه‌های فرهنگی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما نهضت ساخت نگارخانه در مازندران است.
وی با تأکید براینکه هیچ‌یک از ادارات ما نگارخانه ندارند بیان داشت: به‌اجبار از فضای موجود استفاده می‌کنیم وامسال درهمه مجتمع‌های فرهنگی، نگارخانه تأسیس و افتتاح می‌شوند تا حداقل بخشی از حوزه هنر که مربوط به هنرهای تجسمی و خوشنویسی است استفاده ببرند.
وی با اشاره به اینکه امسال شعار نهضت نگارخانه‌ای را برگزیدیم گفت: بنا داریم در سال‌های دیگر نیز شعارهای این‌چنینی انتخاب تاخلا موجود را در حوزه‌های سخت‌افزاری فرهنگ و هنر رفع کنیم.
جاودانی تصریح کرد: در این راستا، یک نقشه تیپ داریم و به چند تن از دوستان هنرمند سفارش دادیم تا طرح خود را بیاورند و نقشه نگارخانه‌های دیگر کشور راهم بررسی می‌کنیم تا نقشه خوبی انتخاب کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تکمیل تالار مرکزی ساری را مطالبه بخش فرهنگ از سفر ریاست جمهوری اعلام کرد و اظهار داشت: این تالار مجموعه بزرگ فرهنگی است که مدت ۱۰ سال از شروع ساخت آن می‌گذرد و حدود ۱۰ میلیارد تومان تاکنون برای آن هزینه شد و ۱۴ میلیارد تومان برای اتمام آن نیاز داریم.
وی پیشرفت فیزیکی این تالار را ۸۹ درصد بیان کرد و گفت: اگر این تالار ساخته شود بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی شمال کشور است که شامل سه سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۸۰۰ نفر، سالن ۳۰۰ نفره و سالن ۱۵۰ نفره است و ظاهراً باتامین اعتبار ۶ میلیارد تومان آن موافقت کردند که سال ۹۴ تزریق شود و بقیه را سال ۹۵ تزریق می‌کنند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد مازندران از رشد ۳.۵ برابری بودجه عمرانی این اداره درسال جاری خبر داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار