تابناک: رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش آمادگی بهداشتی و درمانی در شرایط بحران، از نیازهای ضروری و با اهمیت برای حوزه سلامت استان مرکزی است.
کد خبر: ۱۱۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹ 27 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسن طاهراحمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در اختتامیه رزمایش اقدامات بهداشتی در شرایط اضطراری در اراک، گفت: مدیریت بحران تنها ساماندهی شرایط اضطراری در اسکان و رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان از نظر غذا و رفاه نیست، بلکه تامین آب و خوراک سالم، بهداشت محیط، رسیدگی فوری درمانی به آسیب دیدگان و بهداشت روانی پس از حادثه از مسایل بسیار مهم است که در حیطه ماموریت های حوزه سلامت است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی به لحاظ واقع شدن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور و همچنین به دلیل استقرار واحدهای صنعتی متعدد، باید در حوزه مدیریت بحران و به ویژه اقدامات بهداشتی و درمانی شرایط اضطراری بروز و پیشرفته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: این استان به عنوان معین منطقه پنج پایتخت است و این مساله نیز لزوم آمادگی حداکثری نیروهای بهداشتی و درمانی در خدمات دهی بحران را دوچندان می کند.

دکتر طاهراحمدی در پایان، بروز کردن تجهیزات امدادی و خدمات رسان بهداشتی در حوزه مدیریت بحران استان را از اولویت ها برشمرد.

گفتنی است رزمایش اقدامات بهداشتی در شرایط اضطراری در دو روز گذشته به صورت نمادین در اراک جریان داشت و پرسنل بهداشتی و درمانی تمامی مراحل خدمات رسانی بهداشتی و درمانی که در شرایط بحران های غیرمترقبه و یا وقوع اتفاقات انسانی ممکن است جامعه را تهدید کند تمرین کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار