قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور به ارائه کارت ویژه دانش آموزان تحت عنوان کارت اقتصادی برای استفاده از بوفه‌های مدارس در استان فارس به عنوان استان پایلوت اشاره و در این خصوص نیز گفت: ارائه این کارت حرکت نوینی بر تربیت اقتصادی دانش آموزان است که براساس آن، مدیریت پس انداز را یاد خواهند گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 27 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا: داوود روستا سه‌شنبه 5 آبان در آیین افتتاح طرح مکانیزه خدمات سرویس‌های دانش آموزی و بوفه مدارس در شیراز بیان کرد: در تمام دنیا افرادی که مهارت اجتماعی را در دوران نوجوانانی خود کسب نمی‌کنند، موفقیت‌های تحصیلی، شغلی و ازدواج آنها به شدت در معرض خطر قرار دارد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور افزود: اگر بخواهیم نوجوانان ما مهارت اجتماعی پیدا کنند باید میدان اجتماعی برای آنها فراهم شود و افرادی که این میدان برای آنها ایجاد می‌شود در آینده به عنصرهای موفق اجتماعی تبدیل خواهند شد که سطح مدیریتی را سریعتر درک می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این سازمان به دنبال تربیت اجتماعی دانش‌آموزان هستیم، خاطرنشان کرد: پس از این ماموریت، ساماندهی امور مربوط به فعالیت‌های اجتماعی این قشر تاثیرگذار در کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم.

قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور عنوان کرد: به دلیل حائز اهمیت بودن سلامت دانش آموزان، نظارت بر بوفه‌های مدارس و استفاده از مواد خوراکی سالم را در دستور کار قرار داده‌ایم که در این راستا تعاونی‌ها در استان فارس در حال الگوسازی در خصوص این مهم هستند.

روستا گفت: بوفه‌های غیر استاندارد بدون هیچ تذکری بسته می‌شوند؛ چرا که هدف آموزش و پرورش از بوفه‌های مدارس نگاه درآمدزایی نیست.

وی به ارائه کارت ویژه دانش آموزان تحت عنوان کارت اقتصادی برای استفاده از بوفه‌های مدارس در استان فارس به عنوان استان پایلوت اشاره و در این خصوص نیز گفت: ارائه این کارت حرکت نوینی بر تربیت اقتصادی دانش آموزان است که براساس آن، مدیریت پس انداز را یاد خواهند گرفت.

قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در فارس همزمان با سایر استان‎ها، بیان کرد: شوراهای دانش آموزی نهادی نمادین نیست که یک حرکت اجتماعی برای آماده شدن آنها در آینده است.

روستا اضافه کرد: دانش آموزان منتخب و سایر دانش آموزان شرکت کننده در انتخابات با بالابردن آستانه تحمل خود در انتخابات یاد خواهند گرفت که در آینده چگونه حرف مخالف را بشنوند و به جای تخریب و حذف دیگران، مهارت تحمل کردن یکدیگر را فرا بگیرند.

وی در خصوص طرح مکانیزه شدن خدمات سرویس‌های مدارس در شیراز نیز با بیان اینکه سرویس‌ها به عنوان مدرسه سیار برای سازمان دانش آموزی از اهمیت بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: این طرح یک نرم‌افزار ترافیکی نیست، بلکه نرم‌افزاری تربیتی است که با آگاه کردن خانواده‌های دانش آموزان از محل تردد سرویس فرزندان خود می‌تواند باعث آرامش هم والدین و هم دانش آموزان شود.

طرح مکانیزه کردن خدمات سرویس‌های دانش آموزی و بوفه مدارس، طرح هر مدرسه یک خبرنگار و نخستین مرکز فعالیت‌های فکری، آموزشی و سرگرمی سازمان دانش آموزی کشور با حضور داوود روستا، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور در مدارس شیراز افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار