توسعه میدان نفتی چنگوله به عنوان اولین اولویت شرکت نفت روسی مورد توجه قرار گرفت که در آینده‌ای نزدیک هیاتی از روسیه به منظور بررسی ظرفیت‌های نفت و گاز استان به ایلام سفر می‌کنند
کد خبر: ۱۱۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 26 October 2015

استاندار ایلام با رییس شرکت «زاروبژ» نفت روسیه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تابناک ایلام ،«محمدرضا مروارید» در دیدار با «نیکولای برونیچ»، اظهار کرد: استان ایلام به عنوان سومین منبع نفتی و دومین منابع گازی ایران دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های عظیمی در حوزه نفت و گاز کشور است که در صورت جذب سرمایه‌گذار زمینه توسعه همکاری‌های دو جانبه فراهم می‌آید.

وی افزود: وجود منابع غنی انرژی و سهولت دسترسی به بازارهای غرب آسیا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از عواملی است که استان را در کانون توجهات اقتصادی شرکت‌های بزرگ قرار داده و همواره جایگاه ایلام را در عرصه بین‌المللی با اهمیت جلوه می‌دهد.

مروارید استان ایلام را استانی بکر و ویژه با قابلیت‌های منحصر به فرد اعلام و اضافه کرد: همه شرایط لازم اعم از امینت، توجیه اقتصادی و سودآوری برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم است.

استاندار ایلام و نیکولای برونیچ در پایان با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بر توسعه همکاری‌های دو جانبه تاکید نموده و توسعه میادین نفت و گاز استان، سرمایه‌گذاری در ساخت پالایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و بر اجرای آنهاتاکید شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توسعه میدان نفتی چنگوله به عنوان اولین اولویت آنها مورد توجه قرار گرفت که در آینده‌ای نزدیک هیاتی از روسیه به منظور بررسی ظرفیت‌های نفت و گاز استان به ایلام سفر می‌کنند .

کمپانی روسی «زاروبژنفت» تابستان سال گذشته مموراندومی با ایران به امضا رساند که امکان شرکت در پروژه‌های کشف معادن در ایران را در نظر می‌گیرد، در ماه سپتامبر در جریان جلسه کمیسیون بین الدولتی روسیه و ایران شرکت کمپانی‌های روسی در دو پروژه اکتشاف معادن در اراضی ایران به بحث گذاشته شد.

 نیکولای برونیچ، رئیس کمپانی«زاروبژ نفت» متذکر شد که این کمپانی در صورت اجازه دولت روسیه و دریافت تضمینات امنیتی حاضر است در این کشور کار کند.

لازم به ذکر است که به زودی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار خواهد شدکه محور برگزاری این کمیسیون مشترک اقتصادی توسعه همکاری‌های دو جانبه دو کشور در زمینه صنایع نفت و گاز است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار