رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوگیری از ساخت و ساز غیر اصولی در پیشگیری از وقوع بحران مهم است.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳ 27 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، جلسه مدیریت بحران استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه) در جلسه مدیریت بحران استان کرمانشاه با حضور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار کرمانشاه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این جلسه، اظهار کرد: قانون مدیریت بحران روح پیشگیرانه دارد و دلیل این امر این است که تغییرات آب و هوایی زمان نمی‌شناسد و باید اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث همیشه وجود داشته باشد.

وی افزود: پیش بینی و پیشگیری‌های لازم همواره باید برای وقوع بحران آماده باشد؛ باید در نظر داشته باشیم که مدیریت بحران همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و مهم‌ترین بخش آن پیشگیری است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ۲۴۸ کشور داریم که ۴۱ کشور محصول در خشکی بوده و بیشتر کشورها در کنار آب‌های آزاد قرار گرفته‌اند؛ در کشور ما بیشتر ساختمان‌ها در کنار مناطق کوهستانی بوده و به همین دلیل در برابر سیلاب آسیب پذیر است.

وی اذعان کرد: استان کرمانشاه به زودی به مرکز مدیریت حوادث غرب کشور تبدیل می‌شود و در نتیجه آن تجهیزاتی برای این امر در نظر گرفته شده است.

نامی خاطرنشان کرد: ستون اصلی جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و هیچ چیزی بر آنان پوشیده نیست؛ به وسیله پیشگیری از وقوع حوادث و تلفات در کشور جلوگیری شده است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله این است که مردم از عملکرد مدیران راضی باشند، بنابراین باید خدمتگزار و خادم مردم باشیم؛ همه ما باید آمادگی کامل برای حل بحران را داشته و حل بحران باید اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین موضوع کشور باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه بیان کرد: اصلاح مسیر، استفاده از سیل بند عرضی و ظاهرسازی زیر پل‌ها بسیار اهمیت دارد و بدین وسیله از تخریب ساختمان‌ها و سازه‌ها جلوگیری می‌شود.

نامی افزود: در طول سال هفت استان در کشور با سیل مواجه هستند و با در نظر داشتن تلفات موجود توسط سیل در سراسر جهان باید همواره اهتمام ویژه بر جلوگیری از وقوع تلفات داشته باشیم.

وی در پایان گفت: دقت در انجام ساخت و ساز و جلوگیری از ساخت ساختمان‌های غیر مجاز و غیر اصولی مهم‌ترین نکته پیشگیری از حوادث احتمالی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار