دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان از رقابت ۷۱ هزار و ۶۴۹ داوطلب شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸ 23 April 2024

تابناک خوزستان: به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر رحیم پیغان روز سه شنبه در این خصوص بیان کرد: این آزمون صبح و عصر روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور در ۴۷ حوزه استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: داوطلبان شرکت در نوبت اول آزمون سراسری امسال در گروه‌های «علوم انسانی»، «علوم ریاضی و فنی»، «هنر»، «زبان خارجه» و «علوم تجربی» به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که از مجموع ۷۱ هزار و ۶۴۹ نفر ۴۶ هزار و ۷۴۳ نفر دختر و ۲۴ هزار و ۹۰۶ نفر پسر هستند.

وی افزود: در این دوره، آزمون گروه‌های «علوم انسانی» با حضور ۲۷ هزار و ۴۲۵ داوطلب و «علوم ریاضی و فنی» با حضور پنج هزار و ۸۹۷ داوطلب صبح روز پنج‌شنبه، آزمون گروه‌های «هنر» با حضور یک هزار و ۹۶۷ داوطلب و «زبان خارجه» با حضور چهار هزار و ۷۲ داوطلب عصر روز پنج‌شنبه و آزمون گروه «علوم تجربی» با حضور ۳۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب صبح روز جمعه برگزار می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، خاطرنشان کرد: همچنین این دانشگاه در آزمون سراسری امسال میزبان ۱۰ هزار و ۱۲۲ داوطلب است که از این تعداد پنج‌هزار و ۶۶۸ نفر دختر و چهار هزار و ۴۵۴ نفر پسر هستند.

پیغان، تصریح کرد: دانشکده‌های «علوم»، «کشاورزی»، «مهندسی»، «اقتصاد و علوم اجتماعی»، «ادبیات و علوم انسانی»، «علوم تربیتی و روان‌شناسی» و «الهیات و معارف اسلامی» میزبان این داوطلبان خواهند بود.

منبع/ایرنا

برچسب ها: کنکور ، خوزستان ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار