رئیس جمهور گرجستان:
تابناک: رئیس مجلس گرجستان با اظهار خرسندی از حفظ زبان گرجی بعد از 400 سال در شهرستان فریدونشهر استان اصفهان گفت: گرجیان گرجستان همیشه گرجی زبانان را در هر نقطه ای که هستند در کنار خود احساس می کنند.
کد خبر: ۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳ 27 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از یرنا، داوید اوساپاشویلی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار فریدونشهر و نماینده مردم این شهرستان در مجلس افزود: ما افتخار می کنیم که شهروندان گرجی زبان مقیم فریدونشهر یکی از بهترین شهروندان ایرانی هستند و شهرستان فریدونشهر از امن ترین نقاط است .

رئیس مجلس گرجستان با اشاره به اینکه در سال گذشته کشور گرجستان میزبان بیش از 100 هزار گردشگر ایرانی بود گفت: نگاه دولت گرجستان با توجه به محبوبیت کشور ایران در منطقه، برای توسعه روابط به ویژه در مسائل اقتصادی مثبت است و امیدواریم با نزدیکی بیشتر دو کشور این روابط روز به روز توسعه پیدا کند.

اوساپاشویلی با بیان اینکه کشور گرجستان تا کنون بحران های زیادی را سپری کرده و در مرحله رسیدن به آینده ای روشن است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران هم اکنون در شرایط خاصی است امیدواریم این مراحل هم برای ایران به سلامت طی شود.

فرماندار فریدونشهر نیز در این دیدار گفت: کشور ایران یکی از کشورهای حامی صلح در دنیاست که این رسالت برای کشورهای منطقه نیز به اثبات رسیده است .

غلامرضا یسلیانی با اشاره به اینکه ایران همیشه به دنبال روابط حسنه با دیگرکشورها به ویژه همسایگانش است افزود: امیدواریم فریدونشهر به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان اصفهان با ظرفیت های گردشکری فراوان ، بتواند نقش مهمی در ایجاد روابط ایران و گرجستان داشته باشد.

یسلیانی با اشاره به اینکه فریدونشهر برای چندین سال متوالی از امن ترین شهرهای کشور است، افزود: با توجه به نظر سنجی های انجام شده میزان احساس امنیت در فریدونشهر بیشتر از 97 درصد برآورد شده که این امر می تواند در افزایش جذب گردشگر بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: گرجیان فریدونشهر در هشت سال دفاع مقدس خون های زیادی برای دفاع از ولایت ، نظام جمهوری اسلامی ایران و حفظ میهنشان دادند.

«داوید اوساپاشویلی» رییس مجلس گرجستان به منظور بررسی زمینه های گسترش مناسبات و روابط دو جانبه شب گذشته وارد اصفهان شد.

رییس مجلس گرجستان امروز به شهرستان فریدونشهر که محل زندگی گرجی های مقیم این استان است سفر کرد.

وی پس از بازدید از آثار تاریخی اصفهان از جمله میدان امام (ره) امشب به تهران باز گشت.

شهر فریدونشهر با دارا بودن 14 هزار نفر گرجی بزرگ ترین شهر گرجی نشین ایران محسوب می شود و در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار