مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری استان سمنان از وجود دو نیمه متفاوت در نامگذاری سال‌ها از سال ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: جهش تولید در سایه مشارکت فعال مردم میسر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵ 23 March 2024

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا احسان ۴ فروردین ماه‌ی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود، سال ۱۴۰۳ را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری فرمودند اظهار کرد: نامگذاری سال‌ها از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، عمری به درازای سه دهه دارد.

وی ادامه داد: نگاهی به سال‌های نامگذاری در سه دهه اخیر، توسط مقام معظم رهبری می‌توان مشاهده کرد، در سال‌های ابتدایی رهبری بیشتر بر جنبه‌های مذهبی و اعتقادی تاکید داشتند، اما از اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ نامگذاری سال‌ها توسط رهبر انقلاب رنگ و بوی مسائل اجرایی و اقتصادی به خود گرفت و مستقیم و غیرمستقیم مقوله اقتصاد، رشد و توسعه تولید داخلی و مشخصا بر تولید تاکید فرمودند.

وی افزود: همانگونه که حضرت آقا به مقوله بصیرت تاکید و اشاره دارند در پس این بصیرت اهمیت مسئله اقتصاد در نظام اسلامی را نیز مورد تاکید قرار می‌دهند. ایران اسلامی در ۴۵ سال گذشته با رهبری امام راحل و پس از آن مقام عظمای ولایت، سکاندار تیزبین و آشنا به مسائل موفق به گذر از بسیاری از مشکلات و پیچ و خم‌های مسیر انقلاب شده و در حال حاضر در بالاترین نقطه ممکن در حال نقش آفرینی در جهان است.

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری استان سمنان گفت: موضوعی بسیار مهم و جذابی که حضرت آقا با درایت خود بر آن اشاره و تاکید دارند سال جهش تولید با مشارکت مردم است. در حال حاضر جهان به یک دوران جدید و پرکشش وارد شده، جایی که نیاز به تغییر و تحول در اقتصاد و تولید وجود دارد.

احسانی افزود: یکی از راه‌های موثر برای رسیدن به جهش تولید و افزایش توانایی در کشور مشارکت فعال و شکوفایی مردم در اقتصاد است. مردم به عنوان یکی از عناصر مهم و بنیادی هر جامعه و موتور پیشران اقتصاد، نقش بسیار مهمی در جهش تولید داشته و دارند. موضوعی که با توجه به مزیت‌ها و پتانسیل بالقوه موجود در کشور، با داشتن توانمندی‌ها و منابع غنی، بسیار مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در اقتصاد انواع مختلفی دارد که می‌توان با هم راستا نمودن مؤلفه‌های اقتصاد مردمی، تحول عظیمی را متصور بود تصریح کرد: دولت‌ها باید از تصدی‌گری به تسهیل‌گری اقتصاد، تغییر رویکرد دهند و صرفاً فضا را برای مشارکت مردم آماده و مهیا کنند. از جمله اقداماتی که می‌بایست عملیاتی شود، تشویق کارآفرینی و خلق کسب و کار‌های نوآورانه توسط مردم، توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان و کشور و تقویت صنایع محلی، ترویج فرهنگ مصرف محصولات داخلی، حمایت از تولیدات محلی و تشویق به خرید محصولات داخلی، همچنین آموزش، پشتیبانی مالی و ... از دیگر وظایف دولت در این زمینه می‌باشد.

مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری استان سمنان با بیان اینکه مشارکت مردم در جهش تولید، فرصت مناسبی برای رشد اقتصاد و افزایش توانایی‌های ملی می‌باشد اظهار کرد: با ایجاد شرایط مساعد برای مشارکت مردم و ایجاد روحیه خودکفایی و اعتماد به خود می‌توان به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور کمک بزرگی کرد.

وی تاکید کرد: جهش تولید با مشارکت مردم یکی از راه‌های موثر برای تحقق توسعه پایدار و پیشرفت کشور است. امیدوارم که با تلاش و همت مردم و دولت مردمی آیت الله رئیسی بتوانیم به اهداف و آرمان‌های توسعه و پیشرفت ملی که همانا مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دست یابیم و در حوزه اقتصاد پیشرو و موفق باشیم.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار