رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم با اشاره به نرخ بیکاری در قم گفت: بر اساس آخرین نتایج آمارگیری از نیروی کار در فصل زمستان سال ۱۴۰۲، نرخ بیکاری استان قم ۸.۶ درصد برآورد شده است که نسبت به فصل زمستان سال ۱۴۰۱، یک درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷ 21 March 2024

به گزارش تابناک قم، جواد شاکر آرانی روز پنجشنبه در گفت وگویی افزود: اقدامات صورت گرفته در دولت مردمی سیزدهم و انجام اصلاحات اقتصادی و فراهم سازی بستر های لازم جهت مشارکت اقتصادی، قم را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده  و زمینه ای را فراهم کرد تا مردم در امور اقتصادی استان و کشور نقش فعالانه تری ایفا کنند و موید این مطلب مهم و اساسی نیز افزایش شاخص های اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در قم نسبت به سال گذشته است.

وی در رابطه با نرخ مشارکت اقتصادی اظهار داشت : استان قم در فصل زمستان سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲ درصدی نسبت به فصل زمستان سال ۱۴۰۱، به عدد ۳۹.۷ درصد در نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر رسیده است که استان قم در این شاخص در فصل زمستان سال جاری در جایگاه ۲۳ بین استان های کشور قرار دارد.

شاکر آرانی در پایان با اشاره به میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور گفت: در همین بازه زمانی، میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور معادل ۴۰.۸ درصد بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار