قطعه ۵ محور عمار یاسر با نام بلوار حضرت جعفر طیار (ع) در نخستین ساعات بهار ۱۴۰۳ به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۵۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵ 20 March 2024

به گزارش تابناک قم، با اتمام عملیات عمرانی و اجرای تمهیدات لازم به‌منظور بهره‌برداری از پروژه بزرگ فاز پنجم محور عمار یاسر حدفاصل بلوار معلم و خیابان شهیدان فاطمی و همچنین ادامه تونل غدیر، این پروژه صبح امروز به بهره‌برداری رسید.

فاز پنجم محور عماریاسر که با تصویب شورای اسلامی شهر قم با عنوان بلوار جعفر طیار (ع) (حضرت جعفر بن ابیطالب علیه‌السلام) نام‌گذاری شده است، قدمتی بیش از ۵ دهه داشته و با توجه به اهمیت تکمیل این محور به عنوان یکی از اصلی‌ترین شوارع شبکه معابر شهر، با اختصاص منابع مالی از سال ۱۴۰۰ به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با محوریت منطقه هفت شهرداری قم و تملک املاک در مسیر و اجرای عملیات عمرانی به اتمام رسید.

مجموع هزینه‌های اجرای این پروژه بزرگ شهری ۵۰ هزار میلیارد ریال عنوان شده است که بخش عمده آن مربوط به تملک املاک واقع در این مسیر بوده است.

عملیات عمرانی این پروژه که بخشی از آن در امتداد تونل غدیر، تقاطع محور عمار یاسر با بلوار معلم و مسیر‌های دسترسی به بلوار پیامبر اعظم (ص) تعریف شده است نیز با محوریت معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۱۶ میلیارد ریال به اجرا رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار