دیدار مدیر کل آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه
مدیر کل جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، با نماینده، ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹ 18 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله حسینی در این دیدار ضمن خیر مقدم و تبریک به محمد جمالی آرند گفت: حساسیت کار آموزش و پرورش و توسعه مربوط به تربیت انسان‌ها است که اگر در شان و طراز انقلاب تربیت شوند، آینده‌ای موفق خواهیم داشت و اگر اینگونه نباشد در آینده با جامعه‌ای عقب مانده مواجه خواهیم بود.
آیت الله حسینی افزود: امروز همه آموزش و پرورش را امین خود می‌دانند که فرزندان خود را برای آموزش به دست فرهنگیان می‌سپارند.
وی ادامه داد: درد این است که سیاست در آموزش و پرورش دخالت دارد و اگر بتوانیم این دو را از هم جدا کنیم، موفقیت خوبی به دست آورده ایم.
آیت الله حسینی گفت: تغییرات در مدیریت آموزش و پرورش زیاد است و نباید اینگونه باشد که پس از برگزاری انتخابات، مدیریت‌ها هم تغییر کند بلکه انتظار این است برنامه‌ها منظم و کارشناسی شده و مدیریت‌ها هم با لحاظ شایسته سالاری باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج افزود: تغییرات مکرر در مدیریت آموزش و پرورش به یک سرطان تبدیل شده است در حالی که این دستگاه یک حوزه تخصصی است و باید اجازه کار تخصصی به آن داد.

درخواست جمالی از نماینده ولی فقیه
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار بخشی از اولویت‌های کاری خود در آموزش و پرورش را تشریح کرد.
جمالی آرند در این دیدار با بیان اینکه آموزش و پرورش در تیررس همه آحاد جامعه قرار دارد گفت: با یک آموزش و پرورش خوب می‌توان آینده دینی سیاسی اجتماعی و اقتصادی کشور را ساخت.
وی با بیان اینکه شرایط آموزش و پرورش نسبت به گذشته تغییر کرده و نیازمند حمایت است گفت: از همه از جمله نماینده، ولی فقیه انتظار داریم که در این راه ما را کمک کنند تا با یاری خانواده‌ها و همچنین همکاری فرهنگیان بتوانیم به تربیت فرزندان استان کمک کنیم و آسیب‌های اجتماعی در سطح استان کاهش پیدا کند و دادگاه‌های ما خلوت‌تر از گذشته شود و کمتر افراد بزهکار در زندان‌ها داشته باشیم.
جمالی آرند در ادامه گفت: امیدواریم آموزش و پرورش را در مسیری قرار دهیم که از شایستگان استفاده کنیم و افرادی که در گوشه و کنار هستند و کمتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند مورد استفاده قرار گیرند و کمتر گرفتار مسائل سیاسی و شبه سیاسی شویم و سرنوشت آموزش و پرورش را به دست افراد دارای اهلیت و شایسته بسپاریم.
وی با بیان این که مسیر سختی در پیش داریم گفت: اگر قرار است تغییر و تحولی ایجاد شود نیاز به پرداخت هزینه داریم آموزش و پرورش هم باید با برنامه و روش علمی اداره شود.
جمالی آرند تاکید کرد: باید شاخص‌های استان را تغییر دهیم که نیاز به کار علمی و جهادی است همچنین ۶۰ درصد کنکور بستگی به معدل دانش آموزان دارد اگر معدل‌ها را بالا بیاوریم در کنکور موفق خواهیم شد و خانواده‌ها کمتر دغدغه خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار