حجت‌الاسلام و المسملین رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه یزید تنها به زمان امام حسین (ع) اختصاص ندارد، گفت: آل سعود در یمن جنایت می‌کند و هزاران کودک را به خاک و خون می‌کشد و به جرم تشیع مسجد مسلمانان را منفجر می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 21 October 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در شب هفتم ماه محرم در جمع سوگواران حسینی در حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه تاریخ رودخانه جاری است اظهار کرد: آب این رودخانه عوض می‌شود ولی سرچشمه آن همیشه پابرجاست. 

وی با بیان اینکه تاریخ همواره تکرار می‌شود، عنوان کرد: یزیدیان تنها به دوره امام حسین (ع) مربوط اختصاص نداشتند بلکه در طول تاریخ همواره تقابل حق و باطل وجود داشته و اکنون نیز کشتار مظلومان در جهان وجود دارد. 

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به جنایاتی که در زمان کنونی در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: همانگونه که می‌بینیم آل سعود در یمن جنایت می‌کند و هزاران کودک را به خاک و خون می‌کشد، به جرم تشیع مسجد مسلمانان را منفجر می‌کنند و به جرم مسلمان بودن جوانان را سر می‌برند. 

رفیعی با تاکید بر اینکه تاریخ چشمه جاری است، مطرح کرد: این جریان‌ها همواره ادامه دارد ولی باید مردم آگاه شوند و بدانند همواره در جوامع گوناگون یزید وجود دارد و هچمنان حق و باطل مقابل یکدیگر به صف ایستاده‌اند. 

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه برخی چیز‌ها در دین مبین اسلام دارای حرمت ویژه‌ای است تصریح کرد: حرمت پدر و مادر و بزرگتر‌ها واجب است ولی اگر فرزندی نسبت به پدر و مادرش بی‌حرمتی کند این بی‌حرمتی شخصی بوده و والدین او می‌توانند از تقصیرات او بگذرند ولی برخی چیز‌ها هستند که حرمت آن‌ها اگر شکسته شود قابل جبران نیست. 

وی با تاکید براینکه پنج مورد وجود دارد که حرمت ویژه‌ای خداوند برای آن قرار داده است، عنوان کرد: حرمت پیامبر (ص)، حرمت خاندان پیامبر (ص)، حرمت کتاب خدا، حرمت خانه خدا و حرمت مومن از جمله مواردی است که از سوی خداوند برای آن حرمت ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. 

رفیعی ادامه داد: حرمت رسول خدا (ص) به معنی حرمت دین و اسلام و حرمت آل سول الله (ص) به این دلیل است که پیامبر بعد از خود نظام عصمت را به جا گذاشته است چرا که جامعه نباید از معصوم خالی باشد. 

وی با بیان اینکه معصومان می‌توانند در جامعه حضور داشته باشند و مردم از حضور ایشان در موارد گوناگون بهره ببرند، گفت: معصوم می‌تواند مانند امام زمان(عج) غایب باشد ولی در زمان غیبت نیز فقها دستوراتی که معصوم داده‌است را به اجرا می‌رسانند. 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: عصمتی که در ائمه اطهار (ع) وجود دارد در عالم دینی نیست ولی اجرای حدود، جلوگیری از ظلم و جلوگیری از تسلط ظالم بر جامعه را فقیه انجام می‌دهد. 

وی حرمت مومن را مورد اشاره قرار داد و گفت: حرمت مومن به دلیل مومن بودن است و خداوند می‌فرماید اگر کسی مومنی را بکشد در جهنم مانند کفار می‌سوزد. 

این مدرس حوزه با اشاره به برخی زمزمه‌های کفر آمیز در زمان پیامبر(ص) تصریح کرد: هنوز پیامبر (ص) زنده بود که برخی افراد ایشان را به بی‌عقلی متهم کردند و یا اینکه گفتند قرآن برای ما کافی است و به نسبت به نبی خدا حرمت شکنی کردند. 

رفیعی با اشاره به شکستن حرمت آل پیامبر (ص) توسط نااهلان گفت: هنوز نبی مکرم اسلام دفن نشده بود که به خانه حضرت زهرا (س) یورش بردند و حضرت محسن (ع) سقط شد و 70 روز هنوز از غدیر نگذشته بود که نظام امامت به نظام خلافت و سپس به سلطنت تبدیل شد. 

وی با اشاره به کتاب «الکامل» که تمام مطالب تاریخ را به صورت جزئی شرح داده است، تصریح کرد: در این کتاب شرح داده که استاندار کوفه برای حفظ سمت خود، معاویه را تحریک کرد که یزید را به عنوان جانشین برگزیند. 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه حرمت قرآن نیز توسط نااهلان شکسته شده است، گفت: تفسیر آیه ولایت در تفاسیر شیعه و اهل سنت بسیار متفاوت است و بخش عمده‌ای از این آیات را به گونه دیگری تعبیر کردند. 

وی با اشاره به خطبه‌ای از امام حسین (ع) در ارتباط با حاکمیت یزید ادامه داد: این امام همام در خطبه‌ای فرمودند در مقابل این امر سکوت نکنید و هرکسی در جامعه ببیند حاکم ستمگری هست و حلال را حرام می‌کند، سنت پیامبر را زیر پا گذاشته و گناه می‌کند حرف نزند و ساکت بنشیند سزاوار است که خداوند او را وارد جهنم کند. 

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خویش با تاکید براینکه نسبت به ظلم مدارا کردن ممنوع است، گفت: نباید مقابل ظلم مدارا کرد. 

 وی با بیان اینکه امام صادق (ع) در جامعه‌ای زندگی می‌کرد که پیرامون آن را مخالفان پرکرده بودند، تصریح کرد: امام معصوم در مقابل مخالفان نظر خویش را می‌فرمود ولی با کسی درگیر نمی‌شد. 

این مدرس حوزه با بیان اینکه دور تا دور دنیا مکاتب گوناگونی وجود دارد و ما حق نداریم با آنان درگیر شویم ادامه داد: ایران سر قضیه مسئله هسته‌ای با کشور آمریکا مدارا کرد و این مدارا به معنی مذاکره و گفت‌و‌گو است. 

وی با تاکید براینکه مدارا با مداهنه بسیار متفاوت است، گفت: مداهنه به معنی عقب نشینی از مواضع است و ما نمی‌گوییم که مداهنه صحیح است ولی نمی‌گوییم با کسی که منکر است دعوا کنید زیرا اگر اینگونه باشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود ولی باید به منکراتی که رخ می‌دهد حساسیت داشته باشیم. 

وی حساسیت مردم نسبت به مسائل جامعه را از هشدارهای رهبر معظم انقلاب ذکر و خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند مردم به قضایا حساسیت داشته باشند و نظر بدهند که این هشدار دیگری است که از سوی امام حسین (ع) به مردم داده شد و رهبری نیز از‌‌ همان سخن استفاده کردند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار