رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در سفر به اردبیل گفت: پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور آماده همکاری با فرودگاه‌های اردبیل است.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ 14 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در راستای افزایش سطح همکاری‌های مشترک بین دو مجموعه، مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با همراهی مجید کوهی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ضمن حضور در فرودگاه بین المللی شهدای اردبیل، با محمد قصابی، مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل دیدار و گفتگو نمود.

رهنما ضمن اعلام آمادگی همکاری با مجموعه فرودگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: مجموعه پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور این آمادگی را دارد تا با توجه به قراردادی که قبلا با اداره کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص راه اندازی و نصب سامانه پیش بینی هشدار مه منعقد گردیده است، این سامانه را در اختیار فرودگاه‌های استان اردبیل هم قرار دهد.

وی همچنین در ادامه ضمن معرفی سامانه پیش بینی نقطه‌ای وضع هوای کشور عنوان کرد: این مجموعه این آمادگی را دارد تا با شروع سال جدید و آغاز سفر‌های نوروزی و با در اختیار قرار دادن امکانات سخت افزاری مورد نیاز، این سامانه را به جهت رفاه حال مسافرین در فرودگاه اردبیل راه اندازی نماید.

فرودگاه اردبیل یکی از حساس‌ترین و پرچالش‌ترین فرودگاه‌های کشور از نظر آب و هوایی است

محمد قصابی نیز در این دیدار گفت: فرودگاه اردبیل یکی از حساس‌ترین و پرچالش‌ترین فرودگاه‌های کشور از نظر آب و هوایی می‌باشد که در سال‌های گذشته بدی آب و هوا یا کاهش دید موجب تعدد تاخیر یا کنسلی پرواز‌ها بوده است که امیدواریم با همکاری مجموعه پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و با توجه به راه اندازی هر چه سریع‌تر سامانه پیش بینی هشدار مه این پژوهشگاه در فرودگاه بین المللی شهدای اردبیل، شاهد کاهش چشمگیر تاخیرات و کنسلی پرواز‌های سال جاری در این فرودگاه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم تا با فراهم نمودن امکانات سخت افزاری در فرودگاه اردبیل بتوانیم برای رفاه حال مسافران در ایام نوروز، سامانه پیش بینی نقطه‌ای وضع هوای کشور را در این فرودگاه داشته باشیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار