معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته‌های دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته در مقطع کارشناسی ارشد ۹۴ داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 21 October 2015

به گزارش تابناک یزد،قاسم برید لقمانی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد در مقطع کارشناسی ارشد ۹۴ بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته داشته است.

 

وی گفت: در دانشکده ادبیات در مجموع ۷۸ نفر در کنکور ارشد ۹۴ پذیرفته شدند که تعداد پذیرفته‌شدگان نسبت به سال ۹۳، تعداد ۵ نفر کاهش داشته است.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد بیان کرد: تعداد قبول‌شدگان دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری در مجموع ۱۰۰ نفر بوده که نسبت به سال قبل از آن ۱۹ نفر افزایش داشته است و همچنین تعداد قبول‌شدگان دانشکده برق و کامپیوتر در مجموع ۱۲۳ نفر بوده که این تعداد در سال گذشته ۹۱ نفر اعلام شده است.

 

برید لقمانی تصریح کرد: در دانشکده ریاضی نیز ۹۳ نفر پذیرفته شدند که پنج‌نفر افزایش داشته است.

 

وی همچنین در خصوص آمار دانشکده‌های علوم پایه و علوم اجتماعی گفت: در دانشکده علوم پایه نیز ۸۸ نفر پذیرش شدند که با افزایش ۱۴ نفری نسبت به پارسال روبرو بوده است و دانشکده علوم اجتماعی نیز پذیرای ۳۳ نفر بوده و این در حالیست که این تعداد در سال گذشته ۳۱ نفر بوده است.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد افزود: در دانشکده علوم انسانی نیز ۱۶۶ نفر به مقطع کارشناسی ارشد راه یافتند که تعداد قبول‌شدگان نسبت به پارسال ۲۱ نفر کاهش داشته است.

 

به گفته معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در دانشکده فنی و مهندسی ۲۲۷ نفر قبول شدند که نسبت به کنکور سال ۹۳، یک نفر بیشتر بوده است و در دانشکده فیزیک ۶۹ نفر پذیرفته شدند که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و همچنین در دانشکده معدن و متالورژی نیز در مجموع  ۸۷ نفر پذیرفته شدند که سال گذشته این تعداد ۹۹ نفر بوده است.
 

لقمانی آمار دانشکده معماری را ۵۴ نفر اعلام کرد که این تعداد در سال گذشته ۳۳ نفر بوده است و همچنین در دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی هم در مجموع ۷۶ نفر قبول شدند که این تعداد در سال قبل از آن ۸۹ نفر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار