فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از کشف ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از یک دستگاه خودروی سمند توسط ماموران کلانتری ۱۲ مسکن مهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 20 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ عباس عرب امروز (یکم اسفند ماه) اظهار کرد: ماموران کلانتری هنگام گشت‌زنی در اطراف آرامگاه، به سه نفر که در حال پرسه‌زنی بودند مظنون شدند و آن‌ها را برای بررسی بیشتر دستگیر کردند. در بررسی بیشتر مشخص شد، آن‌ها به‌صورت غیرقانونی اقدام به قطع درختان تاغ کرده بودند و با یک دستگاه سمند قصد حمل چوب‌های قاچاق را داشتند.

او وزن چوب‌های قاچاق را افزون بر ۵۰۰ کیلوگرم دانست و بیان کرد: از متهمان دستگیرشده مقادیری مواد مخدر همراه وسایل استعمال آن کشف و ضبط شد. با تکمیل پرونده، متهمان برای ادامه رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، درختچه کویری تاغ یکی از سازگارترین گونه‌های گیاهی برای مقابله با پیش‌روی کویر است. زغال این درختچه به‌دلیل ماندگاری بالا، قیمت زیادی دارد و به همین دلیل، قاچاق آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است. تاغ‌زار‌های جنوب استان سمنان که عمدتاً از جنگل‌های دست کاشت استان هستند، در ۵۰ سال گذشته، با تلاش منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها ایجاد شدند. مساحت تاغ‌زار‌های دست‌کاشت استان سمنان بیش از ۱۲۰ هزار هکتار ارزیابی می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار