تابناک هرمزگان- در سفر اخیر رئیس محترم جمهور و اعضای هیأت دولت به استان هرمزگان هر چند انتظارت حداکثری مردم در مناطق محروم برآورده نشد اما توانست چرخ های بسیاری از پروژه‌های مهم ملی و استانی را بصورت قابل قبولی به حرکت درآورد .
کد خبر: ۱۱۵۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ 08 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان از قشم // در بازدیدی که توسط دکتر سیداحسان خاندوزی وزیر اموراقتصادی و دارایی و هیأت همراه به عنوان معین هیئت دولت در دومین روز از دهه ی مبارکه فجر از جزیره زیبای قشم به عمل آمد، پروژه های مختلفی مورد بهره برداری و کلنگ زنی قرار گرفت.
در طی این بازدیدها که دکتر مهدی دسینه نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان این هیأت را همراهی و برنامه ریزی می کرد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که همواره موجب سرگردانی و نگرانی سرمایه گذاران شهرستان قشم بوده است دو گانگی و عدم هماهنگی بین ادارات وابسته به سرزمین اصلی و مدیریت‌های زیر مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم بوده که به لطف خدا و حمایت های استاندار و نمایندگان محترم حوزه ی مرکزی استان در مجلس، از سیاستهای این وزارتخانه جهت ایجاد همدلی و وفاق بین مدیران مناطق آزاد و سایر مدیران آن شهرستان بود که جزو نقاط قوت این سفر بشمار می رفت .
در تأیید اظهارات این مدیر هرمزگانی اضافه می گردد که برگزاری دو نشست متفاوت هم‌ در‌ فرمانداری قشم و هم در‌ سازمان منطقه آزاد با حضور نمایندگان قشرهای مختلف مردم یکی از اقدامات بسیار ارزشمند و قابل تحسین این سفر بود.
دوگانگی قانونی بالاخص در حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی بین منطقه آزاد و بسیاری از نهادها و ادارات سرزمین اصلی وجود داشته که حل آن مستلزم تمرکز بیشتر وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت رفع این مغایرت ها و تداخل قوانین است.
خوشبختانه این مشکلات با تلاش ها و اطلاع رسانی دقیق و کارشناسانه توسط دکتر دسینه به وزیر امور اقتصادی و دارایی، و از جهتی دیگر به استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، انتقال داده شده و مورد توجه قرار گرفته است و این موضوع در سفر اخیر دکتر خاندوزی نیز به عنوان یک موضوع کلیدی مطرح شده و بدون شک هماهنگی و ادغام دو هدف مشابه ، می‌تواند نتیجه مطلوب تری به همراه داشته باشد.
تلاش های بسیار خوب دکتر دسینه و هماهنگی های موثر ایشان در کاهش این دوگانگی، بدلیل بومی بودن و شناخت خوبی که از فرهنگ مردم و سرمایه گذاران و نیازهای منطقه دارند و همچنین دانش علمی و تجربه اداری ایشان در مرکز کشور و استان و همچنین جزیره قشم موجب جلب اعتماد مردم و رونق اقتصادی استان بوده که امیدواریم از ظرفیت ها و توانمندی های مدیریتی این نیروی دلسوز و توانمند استفاده های مطلوب تری گردد.

انتهای پیام//

برچسب ها: قشم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار