دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل گفت: برخی اخبار منتشره در خصوص رتبه اولی استان اردبیل در جرایم خشن با استناد به گواهی‌های پزشکی قانونی، غیراصولی و مردود است.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 05 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی ظهر امروز در نشست تخصصی مشاوران و مددکاران فرماندهی انتظامی استان اردبیل با اشاره به اهمیت مداخلات مشاوران و مددکاران در بحران‌های خانوادگی و اجتماعی اظهار کرد: نقش مشاوران و مددکاران در تحقق عدالت ترمیمی بسیار حائز اهمیت است.

وی با تشریح تبعات مجازات‌ها به ویژه کیفر حبس، افزود: بهترین راه برای بازپروری و باز اجتماعی کردن بزهکاران، نگاه علت‌شناسانه به جرایم و بررسی خاستگاه‌ها و عوامل دخیل در ناهنجاری‌ها و همچنین تلاش برای اصلاح واقعی مجرمین است.

دادستان اردبیل ادامه داد: عدالت کیفری و تاکید بر مجازات، جز در موارد خاص تأثیر مطلوب در جلوگیری از تکرار جرم و بازگرداندن مجرمین به آغوش جامعه ندارد.

آفاقی با ذکر الزاماتی برای انجام مشاوره و مددکاری، بر ترویج و گسترش فرهنگ عذرخواهی و قبول اشتباه در جامعه و جبران خسارات مادی و معنوی اشخاص را از نیاز‌های اولویت‌دار عنوان کرد.

وی از تلاش برای اصلاح ذات البین و جلوگیری از متلاشی شدن کانون خانواده‌ها به عبادت ثقلین تعبیر کرده، بر توسعه صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و اختلافات تأکید کرد.

دادستان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود، اخبار منتشره اخیر در خصوص رتبه اولی استان اردبیل در خشونت به استناد آمار پزشکی قانونی را تفسیری اشتباه و نادرست اعلام کرده، افزود: در بررسی آمار گواهی‌های پزشکی قانونی مولفه‌ها و مسائل فنی و تخصصی فراوانی وجود دارد و نمی‌تواند ملاک رتبه‌بندی خشونت در سطح کشور باشد.

آفاقی تصریح کرد: اردبیل در جرایم خشن، رتبه ۱۵ کشوری را داراست و در این حد نیز، با توجه به پیشینه فرهنگی و اجتماعی استان و مشخصه‌های مختلف دیگر، انتظار و تاکید بر کاهش پرونده‌ها و جرایم مرتبط با خشونت و تحقق به‌حق شهر مهربانی‌ها است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار