طی ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارش ثبت شده برای شهر قم در ایستگاه مرکز تحقیقات، ۴.۸ میلیمتر بوده‌است. روند دمای هوا تا پایان هفته کاهشی خواهد بود. تا پایان هفته حداقل دمای هوای شهر قم به زیر صفر درجه می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲ 29 January 2024

به گزارش تابناک قم، مرتضی صبوری کارشناس هواشناسی استان گفت: امروز آسمان قم کمی ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید است. فردا آسمان، صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد ملایم خواهد بود.

وی افزود: سه شنبه شب موج ضعیف بارشی وارد استان می‌شود و در ارتفاعات شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان گفت: پیش بینی می‌کنیم با ورود سامانه جدید بارشی، در روز پنج شنبه و جمعه شاهد بارش‌های خوبی در استان باشیم.

صبوری با بیان اینکه روند دمای هوا تا پایان هفته کاهشی خواهد بود افزود: فردا صبح در شهر قم دمای هوا به دو درجه سانتیگراد بالای صفر و در برخی مناطق استان به زیر صفر درجه می‌رسد.

کارشناس هواشناسی افزود: تا پایان هفته حداقل دمای هوای شهر قم به زیر صفر درجه می‌رسد.

بارش ۴.۸ میلیمتری باران در شهر قم ثبت شد

مدیرکل هواشناسی استان قم نیز گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارش ثبت شده برای شهر قم در ایستگاه مرکز تحقیقات، ۴.۸ میلیمتر بوده‌است.

مهران حیدری گفت: ۴.۶ میلیمتر بارش باران برای ایستگاه شکوهیه و ۴.۷ میلیمتر بارش باران در ایستگاه سالاریه قم نیز طی مدت مذکور ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته بارش‌ها در استان قم در اکثر نقاط به صورت باران و در مناطق کوهستانی به صورت برف بوده‌است گفت: بیشترین بارش برف در این مدت در روستای کهندان بخش قاهان با ثبت ۱۰ سانتیمتر بارش بوده و در ایستگاه وسف در شهرستان کهک هفت سانتیمتر، ایستگاه فوجرد در شهر دستجرد ۶ سانتیمتر و در ایستگاه سنجگان در شهر دستجرد ۲ سانتیمتر بارش برف ثبت شده‌است.

حیدری با اشاره به این که بیشترین بارش باران در ایستگاه فوجرد با ۱۸ میلیمتر در ۴۸ ساعت گذشته ثبت شده است بیان کرد: در این مدت در شهر دستجرد ۱۰ میلیمتر بارش باران داشته است.

اداره‌کل هواشناسی استان قم چهارشنبه چهارم بهمن ماه اعلام کرده بود: آسمان این استان از عصر جمعه شاهد افزایش ابر خواهد بود و از اوایل شب بارش باران و در ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت.

همچنین رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان قم روز گذشته با اشاره به پیش بینی بارش برف در اواخر این هفته در قم اعلام کرد: بر اساس مدل‌های هواشناسی، پنج میلیمتر بارش برف در این شهر خواهیم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار