مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری توسط رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل 5 هزار و 796 تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 16 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان‌جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵ هزار و ۷۹۶ تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه این حجم کالا با بیش از۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان باری جابجا شده است، گفت: عمده کالاهای جابجا شده ازمبدأ استان سیمان، انواع سنگ، زغال سنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی و غیره بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: برای جایجایی کالا ۳۱۶ برگ بارنامه طی ۹ ماه امسال در استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

جلال زاده با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

وی تصریح کرد: ۸۱ شرکت حمل و نقل کالا ۵۸۵۲ دستگاه ناوگان باری و۱۰ هزار و ۱۳۷ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده از شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین بوده است.

جلال زاده یادآور شد:برای جابجایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادرمی شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها برای اخذ کاغذ بارنامه است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار