استاندار گیلان:
استاندار گیلان حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را واجد شرایط شرکت در انتخابات دانست و گفت: دو شهرستان رشت و خمام آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی هستند و مشکلی نداریم.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ 16 January 2024

اسدالله عباسی امروز، ۲۶ دی ماه در گفت وگوی زنده تلویزیونی برنامه «صبح به خیر ایران» شبکه یک سیما، با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های لازم جهت برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان گیلان، اظهار کرد: دو شهرستان رشت و خمام آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی هستند و مشکلی نداریم.

وی از تایید صلاحیت ۳۵۸ نفر از داوطلبان استان گیلان در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و تصریح کرد: این داوطلبان برای ۱۳ کرسی مجلس با هم رقابت خواهند کرد که نشان می دهد برای هر کرسی ۲۷ داوطلب داریم.

استاندار گیلان همچنین از ثبت نام ۱۷ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای چهار کرسی استان خبر داد و گفت: هفته اول بهمن ماه اسامی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان اعلام می شود.

عباسی با بیان اینکه در راستای رهنمودهای رهبر انقلاب چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را در دستور کار داریم، عنوان کرد: با توجه به منویات رهبر انقلاب، جهاد تبیین را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست های رئیس جمهور با استانداران و احزاب و تشکل های سیاسی، خاطرنشان کرد: تسریع در خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات معیشتی، فرهنگی و اقتصادی در دستور کار است؛ در این راستا اقدام به آماده سازی زیرساخت های مهم استان خواهیم کرد که از جمله آن، راه آهن رشت - کاسپین کریدور شمال به جنوب و هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین - رشت است که تا قبل از پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار گیلان با بیان اینکه طی روزهای اخیر پل جدید مرزی آستارا را افتتاح کردیم، ادامه داد: پل قدیمی قدمت ۷۰ ساله داشت و مشکلاتی را در حوزه ترانزیت منطقه ایجاد کرده بود، اما اکنون مشکل حل شده و سایت موقت پایانه مرزی را نیز راه اندازی کردیم.

وی در ادامه به عدم حمایت مدیران دولتی و هیئت های اجرایی از هیچ یک از داوطلبان اشاره و اضافه کرد: به دنبال تحقق مشارکت پرشور و حداکثری هستیم و لذا شرایط برای رقابت بین همه سلایق سیاسی در چارچوب قانون فراهم شده و خوشبختانه فضای خوبی در گیلان حاکم است.

عباسی با بیان اینکه ۱۷ شهرستان و ۱۱ حوزه اجرایی داریم، افزود: ۴۶ حوزه انتخابیه با ۲۶۸۸ شعبه اخذ رای را تعریف کردیم. با حضور دبیر ستاد انتخابات کشور جلسات متعددی را با هیئت های اجرایی استان برگزار کردیم و به زودی نشست های لازم را با اقشار مختلف مردم برگزار خواهم کرد تا زمینه برگزاری یک انتخابات خوب با مشارکت حداکثری فراهم شود.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش دشمنان و معاندان برای دلسرد کردن مردم نسبت به آینده کشور و نظام، تاکید کرد: در راستای راهبردهای نظام و منویات رهبری و برنامه‌های دولت سیزدهم اقدام به رفع مشکلات خواهیم کرد.

وی انتخابات مجلس شورای اسلامی را سرنوشت ساز دانست و اظهار کرد: انتخابات مجلس تضمین کننده آینده کشور است، زیرا برای ریل گذاری درست نیاز به مجلس در تراز نظام اسلامی داریم.

عباسی با اشاره به حضور شهرستانی خود در آستانه برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه، بیان کرد: با حضور در شهرستان ها با مردم دیدار و گفت و گو خواهیم کرد؛ همچنین صدا و سیمای مرکز استان آمادگی دارد تا داوطلبان از این فضا برای ارائه برنامه های خود به طور عادلانه استفاده کنند؛ البته زیرساخت های لازم در دو شهرستان فراهم نبود که در حال رفع مشکل طی روزهای آتی هستیم.

وی با بیان اینکه مردم می توانند از طریق ویژه برنامه های انتخاباتی صدا و سیمای استان با برنامه های داوطلبان دیگر حوزه های انتخابیه نیز آشنا شوند و تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند، عنوان کرد: استان گیلان دو میلیون و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد، حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

استاندار گیلان با اشاره به مشارکت ۴۷ درصدی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گذشته و اثرگذاری موضوع پاندمی کرونا بر میزان مشارکت، اضافه کرد: در انتخابات ریاست جمهوری شاهد مشارکت ۵۷ درصدی بودیم و لذا شرایط لازم برای مشارکت بالاتر مردم در دو انتخابات پیش رو فراهم است.

وی با یادآوری پیشینه فرهنگی و تاریخی و انقلابی مردم گیلان، یاد و خاطره هشت هزار شهید این استان را گرامی داشت و متذکر شد: همه آحاد جامعه می توانند برای تعیین سرنوشت و آینده کشور نقش آفرینی داشته باشند و امیدواریم مجلس شورای اسلامی با تدوین قوانین خوب و اصلاح قوانین بتواند گره گشایی از مشکلات داشته باشد.

عباسی گفت: مردم با توجه به منویات رهبر انقلاب انتخاب اصلح داشته باشند؛ وظیفه مسئولان اجرایی نیز زمینه سازی جهت تحقق چهار مولفه مد نظر رهبر انقلاب مبنی بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار