مدیر کل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت از افزایش تولید منسوجات بی بافتِ بهداشتی خبر داد و گفت: تولید این منسوجات ۳ هزار تن بیش از نیاز بازار است.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 21 December 2023

به گزارش تابناک رضوی، مدیر کل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت با بیان این مطلب افزود: منسوجات نبافته یا پارچه‌های بدون تار و پود در تولیدات مختلفی همچون ماسک، چسب زخم، پوشک بچه و صنایعی همچون کفاشی و حتی خودرو کاربرد دارد. 

فعالان صنعت منسوجات بی بافت در یک سال گذشته با موانع تولید رو به رو بودند و همین موضوع سبب شد تا برخی از این مجموعه‌ها با ظرفیت حداقلی فعالیت کنند.

یکی از این موانع تولید، تامین مواد اولیه بود که توزیع ناعادلانه‌ی آن در بورس کالا به معضل جدی صنعتگران تبدیل شده بود، سال گذشته با ورود وزارت صمت، این مانع تولید برطرف و حدود ۴۰ واحد تولیدی با سرعت بیشتری به فعالیت پرداختند.

آقای محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به رفع مشکلات برخی از تولیدکنندگان منسوجات بی بافت، می‌گوید: در ماه‌های اخیر موانع تولید برخی از منسوجات بی بافت از جمله پوشک و انحصارگرایی تامین مواد اولیه آن که یکی از دغدغه‌های جدی فعالان این صنعت بود، رفع شده است.

وی اضافه کرد: منسوجات بی بافت بهداشتی در دو مجموعه، تولید می‌شد که توانستیم با تجهیز و راه اندازی یک واحد صنعتی دیگر، تولید را افزایش دهیم که موجب شد انحصار شکل گرفته در این صنعت، شکسته شود. با آغاز فعالیت این مجموعه، کیفیت محصولات بهداشتی افزایش داشته و قیمت این محصولات هم کاهش یافته است.

به گفته آقای محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت؛ هم اکنون ظرفیت تولید سالانه پارچه‌های نبافته از ۱۸۰ هزار تن گذشته است و با ایجاد خطوط جدید، تولیدِ منسوجاتِ بی بافت بهداشتی به ۲۰ هزار تن رسیده، این در حالی است که نیاز بازار به محصولات بهداشتی سالانه ۱۷ هزار تن است.

گفتنی است؛ وزارت صمت با هدف اجرای بند ۳ ماده ۴۵ قانون تسهیل رقابت و منع انحصار، تسهیل دسترسی تولیدکنندگان منسوجات بی بافت به مواد اولیه را در اولویت قرار داده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار