رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمه گفت: به دلیل مسائل بهداشتی ضروریست دستگاه‌های مربوطه ساماندهی بهتری در جمع‌آوری زباله‌ها و محل دفن زباله‌ها داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ 06 December 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، ظهر امروز مریم رازقی رئیس شبکه بهداشت و درمان گرمه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گرمه، اظهار کرد: دفن بهداشتی زباله‌ها از تجمع حیوانات ولگرد و انتشار آلودگی جلوگیری می‌کند و ضروریست دستگاه‌های مربوطه ساماندهی بهتری در جمع آوری زباله‌ها و محل دفن زباله‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون، گفت: با توجه به اینکه علت اصلی مرگ و میر در سطح شهرستان و کشور بیماری‌های غیر واگیر است و علت بسیاری از بیماری‌ها فشارخون بالا و دیابت است که متاسفانه با توجه به روند شروع تدریجی و بدون علامت و خاموش سبب آسیب‌های غیرقابل برگشت به اعضای بدن (سکته مغزی_قلبی، سرطان، مشکلات کلیوی و دیالیز، مشکلات ریوی و.) می‌رساند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گرمه افزود: متاسفانه افراد بالای ۱۸ سال هم در معرض فشارخون بالا و دیابت هستند که اگر به موقع تشخیص داده نشود و اقدامات درمانی صورت نگیرد، آسیب‌های جبران ناپذیر و حتی مرگ را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: طرح پویش ملی (غربالگری دیابت و فشار خون) فرصت مناسبی برای تمامی افراد بالای ۱۸ سال است که به صورت کاملا رایگان با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی محل سکونت، از این خدمات بهره‌مند شوند.

رازقی تصریح کرد: تهیه دستگاه فشار سنج برای تمام ادارات از الزامات است که از این طریق پرسنل شاغل در ادارات به صورت دوره‌ای می‌توانند از وضعیت سلامت خود مطلع باشند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار