شهردار ایلام گفت: شهرداری برای هر قلاده سگ در مدت نگهداری سه ماهه، بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون ریال از محل منابع داخلی خود برای فرایندهای زنده گیری، جمع آوری، نگهداری، تغذیه، واکسیناسیون و عقیم سازی هزینه می کند و باتوجه به تعداد زیاد سگ ها، این هزینه سرسام آور و خارج از توان شهرداری است.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵ 02 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ افشین مظفری روز شنبه در بازدید جمعی از خبرنگاران از پناهگاه نگهداری سگ های ولگرد و بلاصاحب، اظهار کرد: در سال جاری تاکنون ۴۵۰ قلاده سگ ولگرد جمع آوری، قرنطینه و عقیم سازی شده که برخی از این سگ ها به برخی متقاضیان از جمله کشاورزان، دامداران، صاحبان کارگاه و انباری، عشایر داده می شود.

وی افزود:شهرداری به تنهایی قادر به جمع آوری و نگهداری از سگ های ولگرد نیست و این موضوع نیازمند مشارکت همه ادارات مرتبط است.

مظفری با بیان اینکه یکی از مطالبات و خواسته های مهم شهروندان و حامیان حیوانات ساماندهی حیوانات بلاصاحب است، افزود: شهرداری در این راستا یک مکان برای نگهداری و عقیم سازی سگ های ولگرد ایجاد کرده که البته فعالیت این مرکز مستلزم همکاری استانداری و سایر دستگاه های ذیربط است.

وی تاکید کرد: لازم است که یک کارگروه با ریاست معاون عمرانی استاندار در سطح استان و فرمانداران در سطح شهرستان ها شامل دستگاه های مرتبط با این موضوع تشکیل و مساله جمع آوری و کنترل جمعیت سگ های ولگرد به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

شهردار ایلام با بیان اینکه مرکز کنونی نگهداری سگ های ولگرد جوابگوی حجم زیاد این حیوانات نیست، یادآور شد: باید برای نگهداری، قرنطینه و عقیم سازی همه سگ های استان، یک مکان وسیع و بزرگ خارج از شهر توسط این کارگروه در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بخش خصوصی و انجمن های مردم نهاد حامی حیوانات برای ساماندهی سگ های ولگرد با شهرداری همکاری می کنند در حالی که شهرداری به همکاری همه دستگاه ها نیاز دارد.

مظفری تصریح کرد: شهرداری برای هر قلاده سگ در مدت نگهداری سه ماهه، بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون ریال از محل منابع داخلی خود برای فرایندهای زنده گیری، جمع آوری، نگهداری، تغذیه، واکسیناسیون و عقیم سازی هزینه می کند و باتوجه به تعداد زیاد سگ ها، این هزینه سرسام آور و خارج از توان شهرداری است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار