سرپرست راه و شهرسازی استان قم: پیمانکارانی که به تعهدات خود عمل نکنند به صورت مرحله‌ای حذف می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ 14 August 2023

مهدی زنجیرانی فراهانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به کندی ساخت مسکن در سایت ۲۷ هکتاری گفت: قرار است در این سایت ۱۷۰۰ واحد ساخته شود که عملیات ساخت ۱۵۰۰ واحد در حال اجراست و ۲۰۰ واحد نیز در مرحله انقعاد قرارداد است.
وی افزود: فوت یکی از پیمانکاران و انحصار وراثت دلیل کندی کار در سایت ۲۷ هکتاری (روبه روی دانشگاه آزاد) است.
زنجیرانی فراهانی گفت: پیمانکار ۳۰ ماه فرصت دارد تا با اعضا قرار داد ببندد اگر این اتفاق نیفتد خلع ید می‌شود.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی در خصوص یکی از پیمانکاران سایت ۵۶۰ هکتاری که کار را شروع نکرده است، گفت: از این پیمانکار حدود ۹۰۰ واحد گرفته شده که در اختیار پیمانکارانی که کار را به خوبی پیش برده اند قرار می‌گیرد.
وی افزود:۲۷ هزار متقاضی در سایت ۵۶۰ هکتاری به پیمانکار متصل شده اند.
زنجیرانی در خصوص هزار متقاضی متصل نشده گفت: این افراد بعد از حل شدن مشکل تعاونی‌های مد نظر می‌توانند زمین دریافت و کار را شروع کنند و اینگونه به سایت ۵۶۰ هکتاری متصل شوند.
زنجیرانی در خصوص زیر ساخت‌های مورد نیاز پیمانکاران گفت: تا یک ماه آینده آب مورد نیاز تامین می‌شود.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ابلاغ به استانداران سراسر کشور، سود تسهیلات مسکن ملی از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد رسیده است، عنوان کرد: وام‌های دهک‌های پایین مثل کمیته امداد و بهزیستی از طریق دستگاه‌های مربوط پیگیری می‌شود.
زنجیرانی در خصوص شهرک پرنیان گفت: احتمالا نام این شهرک تغییر می‌کند؛ مطالعات انجام شده، طرح هم نهایی شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.
وی افزود: مسکن‌های ویلایی طایقان و اسلام آباد قنوات هم به متراژ ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر خواهد بود و سر ریز سایت ۵۶۰ هکتاری به طایقان، اسلام آباد قنوات و پرنیان معرفی شدند.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی در خصوص متقاضیان جدید گفت: تا زمانی که متقاضیانی که ثبت نام کرده اند تعیین تکلیف نشوند سایت باز نمی‌شود.
زنجیرانی در خصوص قانون جوانی جمعیت و دریافت مسکن هم گفت: ۵ هزار نفر شامل این طرح هستند که در سایت پرنیان جانمایی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار