شرحی بر یک تراژدی
تاریخ انعقاد بیمه باغ نارنگی آبان ماه اعلام شد/خواهش میکنم! باغ مرا بیمه کنید/ کدام مسئول پاسخگوی خسارت میلیاردی به باغ های نارنگی شرق مازندران است.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 14 October 2015

به گزارش تابناک مازندران،  تگرگ روز پنج شنبه هفته گذشته در حالی موجب وارد آمدن خسارت 11میلیاردی به کشاورزی مازندران شد که مثل معروف" همیشه پای یک زن در میان است" اینجا نیز در مورد مسئولان حوزه کشاورزی صدق می کند.
ماجرا از این قرار است که بسیاری از باغداران مازندرانی درماه های گذشته خصوصا در 50 روز اخیر چندین نوبت برای بیمه کردن محصولات خود به بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی مراجعه کرده اند اما هربار با یک جواب مواجه شده اند" فعلا دستورالعمل بیمه مرکبات نیامده است"یا"برای بیمه مرکبات شامل انواع نارنگی و پرتقال آبان ماه مراجعه نمایید"
اما نکته مهم اینکه سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حالی این تاریخ را زمان انعقاد بیمه مرکبات اعلام می کند که نارنگی ها تقریبا برداشت شده اند.
حال که برخی باغداران در اثر تگرگ ضررهای چند ده میلیونی را باید بر سفره خانواده بگذارند و محصول نارنگی آنان تقریبا نابود شده است باید دید چه مسئولی پاسخگوی این برنامه ریزی درخشان! وزارت جهاد کشاورزی است؟
درحال حاضر تقریبا هیچ نارنگی سالمی برروی درختان مناطق خسارت زده به ویژه در ساری و میاندورود وجود ندارد و زیر درختان باغ فرشی از میوه های ریخته شده را می توان دید و اشک های باغداران ریزان و روان است.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار