مدیرکل هواشناسی ایلام:
مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: بارش نزولات جوی در استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۶۵.۴ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 25 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سیروس نادری زرنه اظهار کرد: در سال آبی جاری (از ابتدای مهر ماه هرسال تا پایان شهریور سال بعد) تا کنون در پهنه استان ایلام ۳۹۵.۳ میلی متر نزولات جوی ثبت شده که این مقدار بارش نسبت به سال گذشته با مجموع بارندگی ۱۴۹ میلیمتر، ۱۶۵.۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: میانگین بلند مدت بارش های استان ایلام ۳۹۰.۲ میلی متر بود و امسال بارش ها با افزایش ۵.۱ درصدی نسبت به بلند مدت همراه بود.

نادری زرنه ادامه داد: میانگین بارش یک سال کامل آبی (اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) در استان ایلام ۳۹۱.۴ میلی متر است که تا امروز علاوه بر اینکه این میزان به صورت ۱۰۰ درصدی تامین شده یک درصد نیز افزایش بارش در استان ثبت شده است.

وی در مورد بارش های فصلی هم توضیح داد: پیش بینی های فصلی نیز بیانگر وضعیت نرمال بارشی تا اواسط مهر ماه است که با توجه به عدم بارش باران در فصل تابستان، بارندگی قابل توجه در سطح استان ثبت نخواهد شد و وضعیت نرمال به مفهوم نبود بارندگی یا کم بارشی تلقی در این فصل می شود.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: باتوجه به نقشه های ماهواره ای پیش بینی می شود از نیمه مهر تا نیمه آذر وضعیت بارش ها در استان فراتر از نرمال باشد.

وی در مورد وضعیت دمای هوا هم یادآور شد: وضعیت دمایی استان از تیر تا شهریور ۰.۵ تا یک درجه بیشتر از نرمال بلند مدت برآورد می شود و از نیمه شهریور تا نیمه آبان نیز افزایش دمای ۰.۵ تا ۲ درجه مورد انتظار است.

نادری زرنه اظهار کرد: میزان صحت پیش بینی های فصلی ۶۰ تا ۷۰ درصد است و جهت افزایش دقت آن این پیش بینی ها به صورت ماهانه بروزرسانی می شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار