کد خبر: ۱۱۰۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 06 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 16/03/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
آزاد سازی اراضی ملی در مازندران
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف يک فقره زمين خواري و تصرف اراضي ملی به ارزش 30 ميليارد ريال در شهرستان ساری خبر داد.
سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشریح جزئیات این خبراظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی و رابطان پلیس اقتصادی در شهرستان ساری افرادی که اقدام به تصرف اراضی ملی در منطقه جنگلی کرده بودند، شناسایی شدند.
وی افزود : با هماهنگی مراجع قضائی و دعوت از کارشناس نقشه بردار اداره منابع طبیعی، ماموران به محل مورد نظر مراجعه و با استفاده از نقشه برداري صورت پذيرفته مشخص شد 361 متر مربع از اراضی ملی مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ارزش زمین رفع تصرف شده برابر اعلام نظر کارشناسان بالغ بر30 میلیارد ریال برآورد شد که در اين راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.
سردار میرزایی با بيان اينکه حفظ و حراست از بيت المال و اراضي ملی از اولويت هاي ماموریت پلیس امنیت اقتصادی است، از شهروندان مازندرانی خواست هر گونه اخبار و اطلاعات مربوط به زمین خواری و تصرف عدوانی اراضی ملی در این استان را از طریق پل ارتیاطی 110 به این پلیس اطلاع دهند.#
------------------------------------------
شناسایی هویت جسد کشف شده در ساحل بابلسر /متوفی تبعیت ایرانی دارد
سرهنگ سیدجعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به انتشار خبری مبنی بر کشف جسد یک مرد هندی در سواحل دریا، گفت: جسد متعلق به یک جوان 23 ساله اهل و ساکن یکی از شهرستان های همجوار است .
سرهنگ"سیدجعفر افضلی"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در ساعت 1100 صبح روز شنبه 13 خردادماه در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر کشف  جسد مردی در حوالی پارکینگ 9 بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، جسد متعلق به یک جوان با هویت نامعلوم است که برای شناسایی هویت و علت تامه مرگ با هماهنگی قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به شناسایی متوفی که اهل و ساکن یکی از شهرستان های همجوار بوده و به علت غرق شدگی جان خود را از دست داد، افزود: با هماهنگی قضائی و تکمیل پرونده جسد متوفی به خانواده وی تحویل شد. .
سرهنگ افضلی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر کشف جسد مردی هندی تبار در سواحل دریای بابلسر، ضمن تکذیب خبر فوق به رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی توصیه کرد، قبل از انتشار اخبار نسبت به بررسی صحت و سقم آن اقدام کنند.  
------------------------------------------
زمین خواری در اراضی ملی مازندران
سرهنگ محمد محمدپور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف 202 متر مربع زمین خواری به ارزش بیش از 10میلیارد ریال و دستگیری یک متهم در شهرستان ساری خبر داد.
سرهنگ محمد محمدپور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی خبری مبنی برتصرف غیر مجاز از اراضی ملی واقع دریکی از روستا های شهرستان ساری ، رابطان پلیس اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی در آن شهرستان ضمن بررسی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی، در معیت کارشناسان اداره منابع طبیعی از زمین تصرف شده بازدید که 202مترمربع بوده و با توجه به مستندات موجود درپرونده ، اعم از نظريه کارشناسان مربوطه و نیز اخذ استعلامات لازم، پرونده اوليه در اين زمينه تشکيل پس از تایید تصرف غیر مجاز زمین مذکور،رفع تصرف گردید.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف غیر مجاز را 10میلیارد ریال برآورد کردند و در این راستا متهم دستگیر شده، پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
در خاتمه سرهنگ محمد محمدپور از هموطنان خواست: در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری( تصرف اراضی ملی وشهری) موضوع را از طریق فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.#
------------------------------------------
دستگیری شرور و عامل رعب و وحشت در "بابل"
سرهنگ محمد زمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شناسایی و دستگیری متهم به شرارت و عامل رعب و وحشت بین شهروندان، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در بیان این خبر گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت با سلاح سرد در منطقه شهری "باغ فردوس" موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی با حضور در محل حادثه موفق به شناسایی شرور و عامل رعب و وحشت شدند، افزود: متهم در حالی که سلاح سرد در دست داشته با مشاهده ماموران با موتورسیکلت در حال فرار بوده که با اقدامات پلیسی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ شالیکار در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با کسانی که بخواهند امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند به صورت قاطع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.
------------------------------------------
جاعل سابقه دار دوباره به زندان برگشت
سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری فردی که با جعل اسکناس 100 هزار تومانی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"مهدی خادمی" با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به طور گسترده در سطح شهرستان قائم شهر اقدام به پخش پول های 100 هزار تومانی نموده است، بلافاصله و با توجه به اهمیت موضوع مراتب در دستور کار  ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قائم شهر اقدامات اطلاعاتی خود را در این رابطه آغاز کردند، و در بررسی های صورت گرفته محل اختفای فرد جاعل که در یکی از روستاهای اطراف شهرستان بود شناسایی و با هماهنگی دادستان وارد مخفیگاه متهم شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر افزود: با حضور ماموران در یک عملیات ضربتی به محل اختفای جاعل ، متهم که در حال مهر نمودن پولهای تقلبی بود غافلگیر و دستگیر شد .
سرهنگ خادمی تصریح کرد: متهم که دارای چندین فقره سابقه کیفری جعل می باشد در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی مهر بانک ملی ، تعدادی مهر فتوکپی برابر اصل، 5 میلیون تومان پول تقلبی ، دستگاه گنج یاب الکترونیکی و ... کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر با بیان اینکه متهم بعد از تحقیقات صورت گرفته به مرجع قضائی معرفی و مجددا راهی زندان شد گفت : پلیس به هیچ وجه اجازه نمی دهد تا سودجویان و کلاهبرداران امنیت و آرامش روانی شهروندان را مختل کنند و انتظار ما از مردم عزیز هم این است که ضمن توجه به هشدار ها و توصیه های پلیس، در صورت اطلاع از اینگونه فعالیت های مجرمانه بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارقان به عنف در نوشهر
سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری سارق به عنف با هوشیاری کارآگاهان پلیس آگاهی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اکبر درویشی" در تشریح این خبر گفت: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیس110 مبنی بر سرقت به عنف از یکی از گردشگران در یکی از محلات شهرستان نوشهر، تیمی ویژه از ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی وارد عمل شدند.
وی افزود: در بررسی صحنه جرم و اظهارات شاکیان پرونده و بازبینی دوربین های مدار بسته که سه نفر با سر و صورت پوشیده با تهدید چاقو و ضرب و شتم و تهدید و حمله به افراد، کیف و گوشی تلفن و پول آنها را زورگیری و به سرعت از محل متواری شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی دقیق محل سرقت و سرنخ های موجود تحقیقات میدانی گسترده ای را از ساعات اولیه سرقت آغاز و در نهایت با سرنخ های بدست آمده به فردی30 ساله مظنون، وی را تحت نظر و تعقیب قرار دادند.
وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی سرانجام محل سکونت متهم را شناسایی در اقدامی ضربتی و غالگیرانه وی را دستگیر و بلافاصله پس از دستگیری 2 نفر از هم دستانش نیز به جرم خود اعتراف، اموال مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل شد .
سرهنگ درویشی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شد از شهروندان خواست آموزش های پلیس درپیشگیری از انواع سرقت راجدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را بلافاصله به پلیس 110 و کلانتری محل سکونت خود گزارش نمایند .
------------------------------------------
کشف 8 خودروی سرقتی در تنکابن
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 2 سارق حرفه ای خودرو با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی صحنه های سرقت موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی بعمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت خودرو در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ دیلمی از کشف 8 فقره سرقت خودرو در بازرسی از مخفیگاه متهمان و مالخران خبر داد و اظهار کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از تجهيزات و لوازم ايمني هنگام پارک خودرو در خيابان و پارکينگ منازل، شامل استفاده از قفل فرمان فرصت را از سارقان بگیرند .
------------------------------------------
توقيف خودروی حامل کود شیمیایی قاچاق در میاندورود
سرهنگ مجتبی راست خدیو یک دستگاه خودرو وانت مزدا در میاندورود توقيف و 1300 کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق در بازرسی از آن كشف شد.
سرهنگ"مجتبی راست خدیو" در گفت‌‎ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: مأموران یگان امداد این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و در حين گشت زني در سطح شهرستان به یک خودروی وانت مزدا مشكوك و آن را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: در بازرسی از خودروی مورد نظر تعداد 25 کیسه کود اوره شیمیایی جمعاً به وزن تقریبی 1300 کیلو گرم فاقد مجوز حمل و توزیع کشف شد که در این راستا راننده خودرو پس از تشكيل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.
وی با بيان اينكه کارشناسان ارزش اين محموله را بالغ بر 80 میلیون ریال برآورد کردند، تصريح كرد: طرح برخورد با قاچاق در دستور كار پليس می باشد و افرادي كه بخواهند به صورت غیرقانونی اقدام به احتکار و قاچاق کالا نمایند با برخورد قاطع پليس روبرو خواهند شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق را با مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع رسانی کنند.
------------------------------------------
كشف بوته های چلم قاچاق در سوادکوه
سرهنگ عبدالله اکبری فرمانده انتظامي سوادکوه از كشف 800 شاخه چلم قاچاق از يك دستگاه خودرو سواری در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله اکبری" در تشريح اين خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی با همکاری ماموران منابع طبیعی شهرستان حين كنترل خودوهاي عبوري در سطح شهرستان به يك دستگاه خودرو سواری حامل چلم مشكوك و آن را متوقف كردند.
وي افزود: ماموران طي هماهنگي با مقام قضايي در بازرسي از خودروي مورد نظر 800 شاخه چلم قاچاق كشف كردند.
فرمانده انتظامي سوادکوه با اشاره به تحويل محموله كشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان بيان داشت: متهم با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع ذيصلاح شد.
سرهنگ اکبری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان و برداشت فراورده های جنگلی به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
دستگیری سارقان سیم برق در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق و اعتراف به 10 فقره سرقت سیم وکابل برق و اماکن خصوصی دراین شهرستان خبر داد
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق و اماکن خصوصی، در سطح شهرستان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با اشرافیت اطلاعاتي و با شگردهای خاص پلیسی، موفق شدند 2سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگير کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: متهمان در بازجویی های صورت گرفته به 10 فقره سرقت سیم برق و اماکن خصوصی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ کلوانی با بیان اینکه موفقیت پلیس در کشف جرائم نتیجه تعامل با شهروندان است، گفت: بدون مشارکت و همراهی شهروندان، حصول امنیت مطلوب مقدور نیست؛ لذا از شهروندان تقاضا می شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه، هرگونه اقدام مشکوک درخصوص سرقت را بلافاصله از طریق شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار