کد خبر: ۱۱۰۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱ 24 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 03/03/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------

مامورنماهای میلیاردی در دام پلیس آگاهی چالوس
سرهنگ سیدموسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری 2 کلاهبردار حرفه ای که با جعل عنوان مامور انتظامی 20 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدموسی حسینی در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان و اتباع بیگانه در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت کارآگاهان پلیس آگاهی چالوس، با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 2 متهم اهل یکی از استان های همجموار در این ارتباط شدند .
سرهنگ حسینی در ادامه اظهار داشت: این افراد که در پوشش مامور انتظامی اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می کردند در یک اقدام عملیاتی، حین تردد در آن شهرستان با یک خودروی سواری با پلاک جعلی دستگیر شدند .
وی افزود: این افراد که با جعل عنوان مامور ضمن متوقف کردن خودروهای عابران و برخی اتباع خارجی اقدام به سرقت وجه همراه آنان و یا اخاذی از آنان می کردند تا کنون به سه فقره اخاذی و کلاهبرداری به مبلغی بالغ بر 20 میلیارد ریال اعتراف کردند .
جانشین انتظامی استان مازندران، در خاتمه بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و تحقیقات پلیسی در این زمینه ادامه دارد .
------------------------------------------
انهدام باند هرمی موسوم به شرکت مکس اوت
سرهنگ سیدموسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از انهدام باند هرمی موسوم به شرکت مکس اوت خبر داد و گفت: در رابطه با این پرونده 11 نفر بازداشت شده‌اند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان تحت عنوان عضویت در باند هرمی موسوم به شرکت "مکس اوت" موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، 11 مرد با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت مکس اوت با ترفندهایی از قبیل جذب در شرکت گردشگری و اعطای مدرک، جوانان را اغفال و جذب کرده و برای ضمانت از مال باختگان مبالغ زیادی دریافت و کلاهبرداری کرده‌اند.
جانشین انتظامی استان مازندران گفت: بنا برحساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهمان را شناسایی کردند.
این مقام انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های 11 متهم را در نقاط مختلف شهرستان محمودآباد شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.
سرهنگ حسینی افزود: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت مکس اوت اعتراف کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.
------------------------------------------
افزایش 63 درصدی کشفیات سرقت در مازندران
سرهنگ سید محسن جعفری رئيس پلیس پیشگیری استان مازندران از افزایش 63درصدی کشفیات سرقت توسط کلانتری و پاسگاه ‌های مازندران در دو ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.
سرهنگ"سید محسن جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام اين خبر گفت: با مشارکت يگان هاي انتظامي سطح استان، در دو ماه گذشته طرح های مختلف ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در سطح استان به مرحله اجرا در آمد.
وی با اشاره به افزایش 63 درصدی انواع سرقت‌ها در سطح استان مازندران، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خاطر نشان کرد: در این مدت شاهد افزایش 11 درصدی دستگیری سارقان در حوزه پلیس پیشگیری بوده ایم.
سرهنگ جعفری با اشاره به نقش محوری کوپ ها در تامین امنیت افزود: سهم پلیس پیشگیری در کشفیات سرقت های به وقوع پیوسته در دوماه ابتدایی سال 70 درصد بوده است .
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در خاتمه افزود: کلانتری 11 شهرستان نکا، کلانتری 11 شهرستان ساری ، کلانتری 11 شهرستان آمل بهترین عملکرد را در حوزه دستگیری سارقین داشته اند.
------------------------------------------
کشف موتورسنگین بنلی 300 در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از توقیف یک دستگاه موتورسنگین بنلی 300 به ارزش 3 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" درباره این خبر گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی، برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح برخورد با موتور سنگین های متخلف در شهرستان ساری به مرحله اجرا درآمد.
وی، افزود: ماموران کلانتری 11 ساری در اقدامی عملیاتی موفق شدند یک دستگاه موتور سنگینبنلی 300 فاقد مدارک را توقیف کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به این که موتورسیکلت توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است، گفت: موتورسنگین توقیفی به همراه راکب آن پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسن زاده ارزش ریالی موتورسیکلت سنگین کشف شده را بالغ بر 3 میلیارد ریال عنوان کرد و ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق ، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری عاملان چاقوکشی و شرارت در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 2عامل چاقوکشی و شرارت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوريت هاي پليسي110 مبنی بر وقوع نزاع ودرگیزی منجر به چاقوکشی در حوزه شهری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 11شهرستان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه متهمن پیش از حضور ماموران از محل متواری و درمکان نامعلوم مخفی شده بودند، افزود: با تحقیقات تخصصی و بررسی های بعمل آمده توسط ماموران کلانتری11، عاملین چاقوکشی شناسایی و پس از هماهنگي قضائي در يك عمليات غافلگیرانه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصريح كرد: هر دو متهم در تحقیقات اوليه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت و انگیزه خود را اختلافات شخصي اعلام کرد.
سرهنگ عزیزی در پایان با اشاره به اینکه برهم زدن نظم، امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است، تاکید کرد: پلیس اجازه جولان دادن به اراذل و اوباش را نخواهد داد و با افراد خاطی بدون اغماض با شدت برخورد خواهد کرد.
------------------------------------------
کشف عتیقه جات دوره سلجوقی در میاندورود
سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف اشیاء عتیقه مربوط به دوره سلجوقی از مخفیگاه یک متهم در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبری پليس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق اشیاء عتیقه در سطح شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام بررسی های اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، متهم را شناسایی و موفق به شناسایی محل نگهداری اشیاء عتیقه شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود تصريح كرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان میاندورود با هماهنگی مرجع قضائی و در بازرسی از محل مورد نظر 4 قلم اشیاء عتیقه کشف کردند .
سرهنگ راست خدیو با بیان اينكه برابر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی قدمت عتیقه جات کشف شده مربوط به دوره سلجوقی است، گفت: پلیس با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی عرصه را بر قانون شکنان تنگ کرده و اجازه فعالیت های مجرمانه را از آنان گرفته است. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار