بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از قطب‌های درمانی است، گفت: این در حالی است که زمانی تعداد پزشکان از انگشتان دو دست تجاوز نمی‌کرد اما اکنون صدها نیروی متخصص و عمومی در استان خدمت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 12 October 2015

     
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غضنفر فروزانفر در همایش گرامی‌داشت سی‌امین سالگرد تأسیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اظهار داشت: دانشکده پزشکی بیرجند در سال 65 با موافقت وزارت بهداشت و با تلاش‌های فراوان بسیاری از بزرگان تأسیس شد.
وی گفت: شرط تأسیس دانشگاه تقبل بسیاری از امکانات مورد نیاز دانشگاه و زیرساخت‌های دانشگاه توسط مردم بوده است.
بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: دو سال ابتدایی تأسیس دانشگاه اعتبارات دولتی نداشتیم، اما به تدریج کمک‌ها و اعتبارات دولتی تصویب شد.
فروزانفر تصریح کرد: در سال‌های اخیر بیمارستان‌های امام رضا(ع) و ولی عصر(عج)، با 150 قطعه زمین خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی در روستاهای مختلف ساخته شده است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از قطب‌های درمانی است، ادامه داد: این در حالی است که زمانی تعداد پزشکان از انگشتان دو دست نیز تجاوز نمی‌کرد اما اکنون صدها نیروی متخصص و عمومی در استان خدمت می‌کنند.
بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه اکنون کمبود نیروهای متخصص را در مناطقی مانند خراسان جنوبی کم داریم، اظهار داشت: آن قدر پیشرفت کردیم که از فرش به عرش رسیده‌ایم.
فروزانفر با بیان اینکه در آن زمان تنگناهای بسیار بدی را داشتیم و بسیاری از مواقع نیز به بن‌بست می‌رسیدیم، خاطرنشان کرد: با یاری طلبیدن از خدا بسیاری از بن‌بست‌ها گشوده شد و بسیاری از کارهایی که انتظار داشتیم انجام نشود، انجام می‌شد.
وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند در آن زمان از نظر امکانات جزء ششمین شهرستان در استان خراسان بزرگ بودیم، گفت: با اقداماتی که صورت گرفت سریع رشد کردیم و به دومین شهرستان از نظر خدمات بهداشتی تبدیل شدیم.
بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستان ولی عصر(عج) با تنگناهای اقتصادی که بود ساخته شدند، افزود: همچنین دانشکده دندان پزشکی که یکی از نیازهای مبرم منطقه بود، تأسیس شد و اکنون نیز با جذب 20 تا 30 نیروی متخصص دندان پزشکی نیازهای مردم را تأمین کرده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار