قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی از وجود سه‎هزار و 400 کودک سرطانی در سطح کشور خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر 350 هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارد که سالانه 90 هزار نفر به این تعداد افزوده می‎شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 12 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدهادی ایازی در همایش گرامیداشت سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه و نکوداشت دکتر غضنفر فروزانفر، اظهار داشت: چه خوب است در زمان حیات افرادی که کارهای بزرگی انجام داده‌اند مراسم نکوداشتی برگزار و تجلیل کنیم.
وی با بیان اینکه اقدامات موثری در زمینه بهداشت و درمان انجام شده و به این باور رسیده‌ایم که «ما می‌توانیم»، گفت: امروزه شاهد رشد و شکوفایی در زمینه بهداشت و درمان هستیم.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت با بیان اینکه مردم می‌توانند نقش اصلی را در توسعه و آبادانی داشته باشند، افزود: نقش اساسی در توسعه و آبادانی در دانشگاه خیران هستند که خانه‌ها و مراکز بهداشت متعددی را می‌سازند.
ایازی تصریح کرد: اگر زمینه مشارکت را برای مردم فراهم کنیم بسیاری از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم برطرف می‌شود و این مشکلات در زمینه‌های مختلفی می‌تواند باشد.
وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد متعددی هستند که از بسیاری از مراکز دیگری که ما می‌سازیم تاثیرگذارتر هستند، ادامه داد: می‌توانیم در زمینه سلامت از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود مردم برای سلامت خودشان بهره بگیریم.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی از وجود سه‎هزار و 400 کودک سرطانی در سطح کشور خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر 350 هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارد که سالانه 90 هزار نفر به این تعداد افزوده می‎شود.
ایازی با بیان اینکه خراسان جنوبی توانسته است زمینه جلب مشارکت‌های مردم را  ایجاد کند، اضافه کرد: در همین راستا برای حضور هرچه بیشتر خیران در حوزه سلامت برای کسانی که قصد ورود به این عرصه را داشته باشند زمین مورد نیاز در اختیارشان گذاشته شده و تمام مجوزهای لازم، تجهیزات و انشعابات مورد نیاز تأمین می‌شود.
وی با اشاره به شخصیت برجسته دکتر فروزانفر به عنوان بنیان‎گذار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: همه پیشرفت‌های امروز دانشگاه ماحصل پایه‎گذاری فعالیت‎های خوبی بوده که از 30 سال قبل پایه‎گذاری شده است و این باور ایجاد شده که ما می‌توانیم سبب رشد و شکوفایی شویم.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه تک‎تک کسانی که به عنوان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعالیت داشته‌اند در این توسعه نقش دارند، خاطرنشان کرد: خیران سلامت نیز نقش اساسی در توسعه دانشگاه و ارتقای سلامت منطقه داشته‌اند.

       
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار