کد خبر: ۱۱۰۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 06 May 2023

درحالی که شماری از کشاورزان مازندران به دلیل کم آبی وخشکسالی با خطر رها شدن زمین مواجه شده بودند ،بارندگی بهنگام پنج روزه هفته گذشته سبب شد تا این کشاورزان ازفرصت جاری شدن‌آب در رودخانه استفاده کرده و شخم و شیار و نشا کاری را از سر بگیرند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، طبق آمار رسمی از جدول هواشناسی مازندران از یکشنبه یازدهم اردیبهشت تا صبح جمعه پانزدهم اردیبهشت ۵۰ تا حدود ۱۰۰ میلی متر بارندگی در مناطق مختلف استان به ثبت رسید که ضمن افزایش دبی آب رودخانه هراز آمل ،سبب جاری شدن آب در همه رودخانه ها به خصوص، ۲ رودخانه خشک شده تلار در قائمشهر و تجن در ساری شده است.

بنابراین گزارش بیشترین بارندگی مازندران در پنج روزه هفته گذشته در ایستگاه بورخانی سوادکوه با ۹۵ میلی متر به ثبت رسید ، این حجم از بارندگی در این منطقه سبب شد تا رودخانه تلار سیراب و با جاری شدن آب در این رودخانه خشک شده کشاورزان کشت و کار را از سر بگیرند.

رودخانه تلار به طول ۱۵۰ کیلومتر که از بخش مرکزی دامنه شمالی رشته کوه های البرز و از ارتفاعات سه هزار و ۷۰۰ متری کوه‌های گدوک، خطیرکوه، ورسک و اوریم سرچشمه می گیرد به دلیل کم بارشی در ارتفاعات از پل تلار قائمشهر به سمت دریای خزر بیست و هشتم فروردین ماه به طور کامل خشک شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار