کد خبر: ۱۱۰۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ 04 May 2023

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت‌:‌ در بررسی های و ارزیابی های انجام شده از عملکرد سال گذشته شهرهای استان در اجرا و انجام برنامه های فرهنگی و هنری و مبدع این نوع برنامه ها، ‌شهرهای پُرکار مشخص شد.

حسین جوادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ کتالم از توابع شهرستان رامسر، ایزدشهر از توابع شهرستان نو، امیرکلا از توابع شهرستان بابل، ‌ امامزاده عبدالله از توابع شهرستان آمل و کیاسر از توابع شهرستان ساری به عنوان پُرکارترین نقاط مازندران در زمینه برنامه های فرهنگی و هنری انتخاب شدند.
وی ادامه داد :‌ بررسی عملکرد و فعالیت های فرهنگی و هنری ۴۸ شهر مازندران یک تیم متشکل از استانداری، ‌ائمه جمعه، ‌سازمان همیاری شهرداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی را انجام دادند که ابتدا ۱۲ شهر انتخاب شد و در مرحله بعدی پنج شهر به عنوان منتخبان استان شناخته شدند.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران نشان برتر شهر فرهنگی را به این شهرها اعطا می شود همچنین طی مراسم لوح شهر فرهنگی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شهرها اعطا می شود.
وی با تاکید بر عدالت در توزیع متناسب بودجه های فرهنگی و هنری در نقاط مختلف مازندران اظهار داشت :‌بررسی عملکرد و فعالیت یکساله هر شهر و لحاظ کردن توزیع اعتبارات متناسب با کارکرد آنها می تواند در شکوفایی هر چه بیشتر تمامی نقاط استان تاثیر گذارد.
جوادی اضافه کرد :‌انتخاب شهرهای فرهنگی و هنری در راستای همین موضوع و برای توزیع عادلانه بودجه براساس کارکرد هر یک از نقاط استان مازندران کلید خورده است.
وی گفت : متاسفانه پیش از این اکثر برنامه های فرهنگی و هنری در شهرهای مرکز شهرستان ها متمرکز بود اما با اعمال این شیوه به شهرهای اقماری در حوزه فرهنگ و هنر بیشتر توجه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار