معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: خدمات فرهنگی به افراد و خانواده های نیازمند و انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی از برنامه‌های این نهاد است و در همین راستا برای ۱۹۰۳۱ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان کلاس های آموزش خانواده برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸ 26 April 2023

به گزارش تابناک مازندران، اسماعیل آرامجان اظهار داشت: خدمات فرهنگی به افراد و خانواده های نیازمند و انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی از برنامه‌های این نهاد است و در همین راستا برای ۱۹۰۳۱ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان کلاس های آموزش خانواده برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این آموزش ها را تلاش در جهت اصلاح سبک زندگی و اندیشه در جامعه هدف، تقویت ایمان و اعتقاد به مبانی اسلام ، تحکیم و بالندگی نهاد خانواده، تقویت احساس کرامت اجتماعی و برانگیختن عزت نفس و... برشمرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران با اشاره به محور این آموزش‌ها که مهارت های زندگی، مثبت اندیشی با رویکرد معنویت مداری، پیشگیری از اعتیاد و... است تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار، همسران جوان، جوانان در آستانه ازدواج، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دانش‌آموزان، دانشجویان و...از این آموزش ها بهره مند شدند.

آرامجان: ۶۰۲۸ نفر از مددجویان تحت حمایت و ۳۱۷ نفر از همکاران از آموزش های پیشگیری از اعتیاد که با همکاری ۱۴۹ نفر از اساتید برگزار شد، بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه آموزش نقش اساسی و مهم در زندگی دارد گفت: برای ۳۷۰۲ نفر از والدین آموزش مهارت های کنترل فرزندان برگزار شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران بیان داشت: در سال گذشته برای ۱۱۵۸ نفر از همسران جوان تحت حمایت این نهاد، آموزش های خاص زوج های جوان قبل از دریافت جهیزیه برگزار شد.

آرام جان در مورد برگزاری دوره های آموزشی برای همسران جوان تحت حمایت این نهاد در استان تصریح کرد: افزایش سطح شناخت زوجین نسبت به زندگی مشترک، کسب آگاهی لازم در خصوص حقوق و تکالیف متقابل زوجین از منظر آموزه های دینی، شناخت احکام اولیه خانواده ،آشنایی با اصول و مهارتهای زندگی لازمه زندگی مشترک و... از اهداف این دوره های آموزشی بوده است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار