تابناک هرمزگان- پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در بندرچارک به پایان رسید و در شهرستان های بندرلنگه، بندر کنگ، میناب تفاهم نامه اجرایی منعقد گردید.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 15 April 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// احد قویدل مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن بازدید از پروژه مذکور گفت: پیرو ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت پیشگامان برای اجرای پروژه fttx در تیرماه سال 1401 و امضای تفاهم نامه بین پیمانکار منتخب و شهرداری بندر چارک، در دی ماه عملیات اجرایی در سریع ترین زمان ممکن به پایان رسید.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: 5 کیلومتر از پروژه جهت اتصال مسیر مرکزی شهر به مرکز فیبر مخابرات و 2 کیلومتر برای اجرای آبونه و تحت پوشش قرار گرفتن منازل و کسب و کارها با سرمایه گذاری به میزان یکصد میلیارد ريال اجرا شده است.
قویدل ابراز امیداوری کرد براساس یکی از راهبردهای اصلی وزارت ارتباطات، در خصوص دسترسی با کیفیت به شبکه ملی اطلاعات راه اندازی بیست میلیون پورت فیبر نوری جهت تحت پوشش قرار گرفتن هشتاد درصد خانوارهای کل کشور به شبکه فیبر نوری و با توجه به بررسی شرایط و مسیر اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای بندرلنگه، بندر کنگ، میناب تفاهم نامه بین پیمانکاران منتخب و شهرداری های شهرستان های مذکور به امضاء رسیده است.
وی تصریح کرد: بندر چارک با حدود 5 هزار نفر جمعیت در غرب شهرستان بندرلنگه و یکی از مناطق استقرار بنادر، گمرکات و همچنین محل تردد هموطنان گرامی به جزیره زیبای کیش است؛ مطمئنا با اجرای این پروژه و دسترسی اهالی و کسب و کارها به سرویس fttx تغییر قابل ملاحظه ای در اقتصاد محلی به خواهد داشت.
قویدل فرد اضافه کرد: امروزه ارتباطات به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است و تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که یک شبکه امن، پایدار و پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری را در دسترس عموم قرار دهد.

انتهای پیام//

برچسب ها: فیبر نوری ، چارک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار