حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی خطیب جمعه شهرستان نکا:
کد خبر: ۱۰۹۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 31 March 2023

به گزارش تابناک مازندران، خطبه های نماز جمعه 11 فروردین 1401 شهرستان نکا، مصادف با نهمین روز ماه مبارک رمضان، به امامت حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی با حضور پرشور مردم در مصلی این شهرستان برگزار شد.

عربستان فهمید ایران یک کشور قوی و قدرتمند است و باید با او کنار بیایند
عربستان فهمید ایران یک کشور قوی و قدرتمند است و باید با او کنار بیایند
عربستان فهمید ایران یک کشور قوی و قدرتمند است و باید با او کنار بیایند  

خطیب جمعه شهرستان نکا، در آغاز خطبه اول، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: مشکل ما گناهان ماست، اگر می ترسیم باید از گناهان خود بترسیم، زیرا گناهان، ما را اسیر کرد و دست و پای ما را بست، زبان ما یک جور گناه، دست ما یک جور دیگر گناه می کند، در دعا می خوانیم که خدایا از شرّ نفس خود، به تو پناه می برم، وجود ما می تواند مایه شرّ باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی افزود: بزرگان دین ما، شبها فریاد می زدند و گریه می کردند، زیرا ترس از خدا داشتند، خداوند فرصت نیکوی ماه رمضان را به ما داد تا برای بار سنگین گناهان خود استفاده کنیم، خداوند روز و شب، تمام وقت آماده پذیرش گناهکاران است، باید به درگاه خدای رحیم و کریم برویم و توبه کنیم.

وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرمود: «خدایا مگر رحمت تو مخصوص گناهکاران نیست؟ خوب من هم یکی از گناهکاران!» این فرمایش برای ما یک درس است که از حضرت یاد بگیریم که در درگاه الهی چه بگوییم و باز فرمود: «خدایا اگر گناهان من عظیم و بزرگ است، عفو و رحمت تو دایره اش وسیعتر است». خداوند منتظر یک بهانه کوچک است که بنده اش را ببخشد و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

خطیب جمعه شهرستان نکا، با بیان داستانی از رسول اکرم(ص) که در جمعی به اصحاب خود فرمود: «هرکس یک سال قبل از وفات توبه کند، خدا می پذیرد. بعد مکثی کرد و فرمود: یک سال خیلی زیاد است، هر کس یک ماه قبل از وفاتش توبه کند خدا می پذیرد. باز مکثی کرد و فرمود: یک ماه هم زیاد است، هرکس یک هفته قبل از وفاتش توبه کند خدا می پذیرد. سرانجام فرمود: یک هفته و یک روز هم زیاد است، هرکس قبل از دیدن فرشته مرگ توبه کند، خدا می پذیرد». تصریح کرد: ببینید چه پیامبر مهربانی داریم، به نظر من بدبخت کسی است که ماه رمضانی بگذرد و او از گناهانش پاک نگردد.

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه خاطرنشان کرد: اما اینکه خدا می بخشد مربوط به حق خودش است، اگر گاهی نماز نخواندیم یا روزه نگرفتیم، اولا باید حق آن را جبران کنیم بعد خدا به لطف خود می بخشد، اما اگر حق کسی را خوردیم و به کسی ظلم کردیم، در آن صورت حق الناس بر گردن داریم و حساب و کتابش با همان فرد است که حق او را خوردیم. رسول اکرم(ع) فرمود: «مِیِّت در قبرش در غُل و زنجیر است، این غُل و زنجیر را هیچ چیزی باز نمی کند، جز ادای قرض او».

وی در آغاز خطبه دوم نیز خود و نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش کرد و روزه را بهترین زمینه ساز برای ایجاد تقوا دانست و با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س) گفت: او یکی از چهار زن برجسته عالم است و همه چیزش را برای اسلام فدا کرد که، پیامبر اکرم(ص) فرمود: «مردم مرا رها کردند ولی او مرا پناه داد، مردم مرا تکذیب کردند و او مرا تصدیق کرد».

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا به روز طبیعت اشاره کرد و گفت: از قدیم الایام، عدد 13 را نحس می دانستند این در حالی است که در فرهنگ اسلامی، عدد نحوست ندارد و آنچه ممکن است نحس باشد عملکرد ماست. البته در ایران قدیم در روزِ سیزده به در، با سینی هایی پر از غلات، به بیابان می رفتند و از خداوند طلب برکت و رحمت می کردند، بنابراین، در آن زمان کاری که در سیزده به در می کردند یک کار مقدس بود، متاسفانه با گذشت زمان وضعیت تغییر کرد و رسید به این وضیعیتی که اکنون شاهد هستیم.

حجت الاسلام محمدی لايینی به رابطه کشورهای عربی با ایران و تاثیری که این ارتباط در سطح جهانی دارد گفت: دلیل پادشاه عربستان برای ایجاد این ارتباط برمی گردد که آنها فهمیدند ایران یک کشور قوی و قدرتمند است و در جهان حرفی برای گفتن دارد و باید با او کنار بیایند.

وی افزود: عربستان فهمید که دوستی با آمریکا در حقیقت تکیه دادن به یک دیوار فروریخته است. آمریکا عاشق عرب و عجم نیست، او عاشق نفت است. عربها فهمیدند که آمریکا فقط دنبال منافع خود است. برای خودِ آمریکا هم روشن شد که هژمونی و هیمنه اش به هم ریخته است. به قول مقام معظم رهبری، الان آمریکایی ها گیج و منگ شدند و نمی دانند که باید از منطقه بروند یا بمانند.

خبر: الهام زارعی 

 

عربستان فهمید ایران یک کشور قوی و قدرتمند است و باید با او کنار بیایند
عربستان فهمید ایران یک کشور قوی و قدرتمند است و باید با او کنار بیایند  

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار