کد خبر: ۱۰۹۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹ 20 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سومین جشنواره توسعه گردشگری ریکنده قائم شهر ، جشن شکرگزاری پایان فصل نیشکر دراین روستا برگزارشد

مسئول برگزاری این جشنواره ، معرفی و شناساندن بیشتر محصول نیشکر یا شکر قرمز ریکنده به سایر نقاط کشور را هدف اصلی این جشنواره عنوان کرد که برای سومین سال ، پایان فصل برداشت و تولید شکر قرمز در ریکنده قائم شهر جشن گرفته شده است .

اسماعیلی ، انجام فرایند استحصال نیشکر ، همراه با برپایی بازارچه محلی از محصولات منطقه ، عرضه اشیاء و لوازم زندگی مردم مازندران قدیم و بازی های محلی را از بخش های متنوع این جشنواره برشمرد که با استقبال گسترده مردم قائم شهر و شهرستان های اطراف روبرو شد.

مولایی فرماندار قائم شهر ، برند سازی محصولات با شعار هر روستا یک محصول برتر را از سیاست های حمایتی دولت از محصولات کشاورزی نام برد که اجرای طرح اقتصاد مقاومتی درراستای افزایش تولید و کیفیت محصولات وفراهم کردن زمینه صادرات نیشکر و شکرقرمزبه خارج از برنامه های راهبردی این شهرستان در حمایت از کشتکاران و تولیدکنندگان این محصول ارزشمند است .

درویش نیا مدیر جهاد کشاوورزی قائم شهرهم این شهرستان را قطب تولید نیشکر اعلام کرد و افزودسطحی حدود 100 هکتاراز مزارع قائم شهربویژه در دهستان کوهساران این شهرستان نیشکرکشت می شود که با تلاش بهره برداران سالیانه 400 تن نیشکر یاشکر قرمز تولید و روانه بازار مصرف می شود .

دانش زاده مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قائم شهرنیز عنوان کرد نیشکر ریکنده قائم شهر بلحاظ کیفیت مطلوب و ارگانیک بودن به ثبت فهرست ملی رسیده است.

در جشنواره شکر قرمز ریکنده قائم شهر علاوه با اجرای ویژه برنامه های شاد و مفرح کام شرکت کنندگان و دوستداران فرهنگ کارو تلاش و تولید با شکر قرمز ریکنده شیرین شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار