کد خبر: ۱۰۹۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ 16 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، انتظامی استان مازندران در مورخه 25/12/1401 تقدیم حضور می گردد. 

اخبار کامل انتظامی مازندران در ۲۵اسفند ماه  


------------------------------------------
راه اندازی سامانه پیامکی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در مازندران
رییس مرکز فرماندهی و کنترل فرماندهی انتظامی استان مازندران از راه اندازی سامانه پیامکی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ با شماره ۱۱۰۱۱خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحمدباقر رضایی در تشریح این خبر اظهار داشت: از آنجائی که قریب به ۲ درصد از جامعه را افراد ناشنوا و یا کم شنوا تشکیل می دهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی ، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت های پلیس 110 نمی باشند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: به همین منظور و به جهت برخورداری شهروندان از اعلام ضرورت های خبری به پلیس، سامانه پیامکی با سرشماره 11011 در مرکز فرماندهی و کنترل انتظامی استان مازندران راه اندازی شد .
سرهنگ رضایی هدف از راه اندازی این سامانه را خدمت رسانی به همه افراد جامعه اعم از افراد سخت گویش ، ناشنوا و عموم مردم که به دلیل مختلفی قادر به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند برشمرد .
رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندان‌ گرامی می توانند برای بهره مندی از این سامانه و در صورت مشاهده و یا بر خورد با ه گونه نیازهای پلیسی مراتب را به همراه آدرس کامل محل سکونت و یا نیاز به حضور پلیس به شماره 11011 پیامک کنند .
رییس مرکز فرماندهی و کنترل فرماندهی انتظامی استان مازندران در خاتمه از مهمترین مولفه های راه اندازی این سامانه را ترویج عدالت اجتماعی ، تساوی حقوق شهروندان و بهره گیری از توان بالقوه مردم در تامین نظم و امنیت جامعه عنوان کرد .
------------------------------------------
کلاهبرداری رمال و دعانویس از شهروندان نوشهری
فرمانده انتظامی "نوشهر" از شناسایی و دستگیری فرد رمالی که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به دعانویسی و کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.
سرهنگ "اکبر درویشی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال وصول یک فقره پرونده قضائی در خصوص کلاهبرداری با شگرد دعانویسی و رمالی از طریق شبکه‌ اجتماعی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: با بررسی‌هاي به عمل آمده مشخص شد فردی ناشناس طی مدت 2 سال از طریق شبکه های اجتماعی با دعانویسی، طالع‌بینی و فال‌گیری اقدام به کلاهبرداری از افراد مختلف 2 ميليارد ريالي كرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر تصریح کرد: با توجه به شواهد و مدارك موجود و تحقيقات تخصصی صورت گرفته نهايتاً متهم که مرد میانسال بوده در شهرستان شناسايی و پس از اخذ دستور قضائي وي دستگير و به پلیس فتا شهرستان دلالت داده شد و در تحقیقات فنی به بزه خود اعتراف نمود.
سرهنگ درویشی با اشاره به اینکه متهم براي سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: مجرمان سایبری با سوء استفاده از شرایط و مشکلات خانوادگی شهروندان، برای خود کسب و کار مخفی دعانویسی و رمالی راه اندازی کرده‌اند و از این طریق پول‌های هنگفتی به دست می‌آورند، که خانواده‌ها باید در این خصوص هوشیار بوده و به‌هیچ‌ وجه به این افراد اعتماد نکنند و در صورت مشاهده صفحاتی با مضمون رمالی و دعانویسی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.
------------------------------------------
لزوم رعایت نکات ایمنی خودرو در سفر های نوروزی
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران بر رعایت برخی از نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت خودرو تاکید کرد.
سرهنگ "سید محسن جعفری " در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: با توجه به نزدیکی روزهای پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی و فراوانی سرقت خودرو در این ایام ، رعایت برخی از نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت خودرو الزامی است.
وی در توصیه‌ای به رانندگان بیان کرد: تجهیز خودرو به قفل مرکزی، دزد گیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوییچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده یکی از مهم ترین راهکار های پیشگیری از سرقت خودرو است که باید مورد توجه قرار بگیرد .
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مازندران در ادامه تصریح کرد: مالکان خودرو باید توجه داشته باشند که از پارک خودرو در مکان های تاریک، کم تردد و خلوت خودداری و حتی الامکان در پارکینگ های عمومی پارک کنند.
وی همچنین، خاطرنشان کرد: رها نکردن خودرو بدون سر نشین حتی برای یک خرید کوتاه مدت یکی از نکات مورد توجه در پیشگیری از سرقت خودرو است و مالکان خودرو باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند که بهترین طعمه برای سرقت، خودرو این است که سوئیچ روی آن قرار داشته باشد.
سرهنگ جعفری در خاتمه با تاكيد بر ضرورت مشاركت مردم در برقراري نظم و امنيت اجتماعي، افزود: در حوزه تعاملي پليس و مردم، نظم و امنيت مطلوب و پايدار بدون مشاركت جدي و مسئوليت پذيري آحاد جامعه، محقق نخواهد شد.
------------------------------------------
سارقان ساختمانهای نیمه کاره در دام پلیس عباس آباد
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 3 سارق ساختمانهای نیمه کاره با 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مصطفی بابایی" در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت ساختمانهای نیمه کاره، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 3 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی به 6 فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ بابایی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
مخلان نظم و امنیت عمومی در گلوگاه دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی درآن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع ایجاد ناامنی و رعب و وحشت توسط افرادی در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی 6 نفر از مخلان در نظم و امنیت عمومی و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، شناسایی و با هوشیاری و سرعت عمل ماموران،دستگیر و به مرجع قضائی معرفی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ،خاطرنشان کرد: پليس فرصت هيج گونه عرض اندام و قدرت نمايي را به مخلان نظم وامنيت دراین ایام را نخواهد داد، از شهروندان درخواست می شود هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص هنجار شکنی را به مرکز فوریتی پلیس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری 3 نفر از مخلان نظم و امنیت اجتماعی در ساری
فرمانده انتظامي شهرستان ساری از دستگیری 3 نفر از مخلان نظم و امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده " در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پي دریافت گزارش های مردمی مبني بر قدرت نمایی و حمل سلاح سرد چاقو و قمه ، ‏ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان توسط 3 نفر از اراذل و اوباش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران یگان امداد این فرماندهی پس از هماهنگي قضائي با انجام تحقیقات میدانی متهمان را شناسايي و آنها را در عملیاتی مقتدرانه دستگیر کردند.
سرهنگ حسن زاده با بیان این که متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شدند،خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد آن را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار