کد خبر: ۱۰۹۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ 28 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:

شورای تحقیقات برای ما بسیار مهم است و نگران آینده استان هستیم و با این شیوه‌ای که پیش می‌رویم با سیاست‌های آینده مطابق نخواهد بود و همین امر سبب شد برخی استان‌ها از ما سبقت بگیرند.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه شورای تحقیقات استان که در اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر برگزار شد، گفت: وقتی عملکرد خود را ورق می‌زنیم مشاهده می‌کنیم گاهی فرصت داشتیم که می‌توانستیم وظیفه خود را به نحو مطلوب‌تری به ثمر برسانیم.

وی افزود: شورای تحقیقات برای ما بسیار مهم است و نگران آینده استان هستیم و با این شیوه‌ای که پیش می‌رویم با سیاست‌های آینده مطابق نخواهد بود و همین امر سبب شد برخی استان‌ها از ما سبقت بگیرند.

 

عنایتی ادامه داد: استان‌هایی داریم که استان مستعد نبودند اما مدل‌هایی را در حوزه تحقیقات استفاده کردند که از وضعیت بهتری نسبت به ما برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: شورای تحقیقات می‌تواند برنامه‌های متعددی ارائه دهد تا بتوان بر روی برنامه‌های تحقیقاتی ارائه شده بحث و بررسی کرد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مازندران از جمله استان‌هایی است که در کاشت و تولید نهال ویژه دیده شده است، گفت: اگر علمی حرکت نکنیم نمی‌توانیم برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی به خوبی عمل کنیم.

وی افزود: دنیا در حوزه غذا دچار چالش شده است و کشورهای دنیا در سال ۲۰۲۳ به سمت ذخیره‌سازی غذا سوق پیدا کردند.

 

عنایتی با بیان اینکه باید بر اساس طرح‌های دانش‌بنیان پیش برویم و هر موقع به سمت طرح‌های دانش‌بنیان سوق پیدا کردیم پایداری بهتری بدست آوردیم و موفق بودیم، ادامه داد: امسال شرایط خاص آب و هوایی را پیش رو داریم و باید فکر اساسی برای کشت محصولات آب‌بر مانند برنج کنیم و مراکز تحقیقاتی باید در این زمینه بیشتر از گذشته پای کار باشند و روش‌های جدیدی به کشاورزان ارائه دهند.

وی بیان داشت: مراکز تحقیقاتی ارقام جدید برای برنج و مرکبات معرفی کنند تا بتوانیم برای تجارت محصول و صادرات به کشورهای دیگر حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رییس شورای تحقیقات استان اظهار کرد: انتظار جامعه کشاورزی این است که بسته‌های تحقیقاتی داشته باشیم تا آینده کشاورزی استان بخوبی ترسیم شود. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار