مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: در دستورات اسلامی و سخنان بزرگان بر بزرگداشت و ارج نهادن به جایگاه پیشکسوتان تاکید شده و این نشان دهنده این است که بازنشستگان، افتخار هر جامعه ای هستند.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 09 October 2015
به گزارش تابناک یزدمحمد صابری در همایش تجلیل از بازنشستگان تامین اجتماعی استان یزد افزود: تجارب بازنشستگان در ارتقای فعالیت های سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی بسیار ارزشمند و اثر گذار است.
وی با اشاره به اینکه برطرف کردن مشکلات بازنشستگان در ابعاد مادی و معنوی نوعی دلگرمی و قوت قلب برای آنها محسوب می شود گفت: فعالیت های بسیار خوبی بویژه در دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات این قشر برداشته شده اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد اظهار داشت: نیروی انسانی، سرمایه اصلی و مهم هر سازمانی است و برای جلوگیری از تکرار آزمون و خطا باید از تجربیات بازنشستگان استفاده شود چرا که ارتقا سطح کیفی زندگی به کیفیت سازمان ها و نحوه خدمات دهی انها به مردم بستگی دارد.
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان یزد نیز در این همایش با اشاره به اینکه به بازنشستگان به دید حقارت نگاه می شود، گفت: در جلسات مختلفی حضور داشتیم و صحبت از تکریم بازنشستگان شده اما بیشتر این موارد در حد حرف باقی مانده است.
ابوالقاسم میرحسینی زاده افزود: هنگامی که یک بازنشسته در امور درمان ، دارو، حق مسکن، بن و عائله مندی مشکلی نداشت آن موقع تکریم شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50 درصد اشغال بیمارستانها و داروخانه های یزد از دیگر استانهای کشور است و اگر مریضی مراجعه داشته باشد باید مدت ها در نوبت انتظار بماند و این درحالی است که هزینه های تامین اجتماعی از کارگران و بازنشستگان داخل استان یزد گرفته می شود.
میرحسینی زاده افزود: متاسفانه امروز بالاترین آمار سرطان و دیابت در استان یزد است و هزینه های شیمی درمانی بیداد می کند و چه کسی باید جوابگو باشد.
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان یزد گفت: متاسفانه برخی از صنف زرگر و دیگر صنوف از بیمه قالی بافی و ساختمانی استفاده می کنند و متاسفانه دیواری کوتاه تر از تامین اجتماعی نیست چراکه صندوق بازنشستگی فولاد که یک ریال درآمد و سه ریال هزینه داشته به تامین اجتماعی قالب کردند و کسی هم فریادی نزد.
مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان یزد نیز در این مراسم گفـت: مراکز درمانی زیادی توسط تامین اجتماعی در شهرستان های استان در دست ساخت می باشد از جمله در شهرستان بافق که بهمن ماه امسال یعنی هفت ماه زودتر به بهره برداری خواهد رسید همچنین بیمارستان شهدای کارگر نیز 38 تخت دیگر به آن اضافه خواهد شد و به 304 تخت افزایش خواهد یافت.
محمدحسین توحیدی فر افزود: همواره با افزایش سن مشکلات جسمی نیز بیشتر می شود و هزینه های زیادی به بازنشستگان تحمیل خواهد شد و امیدواریم همراه با طرح سلامت که در دولت تدبیر و امید انجام می شود بتوانیم بخشی از هزینه های بهداشتی بازنشستگان را پرداخت کنیم.
مشاور مدیرعامل تامین اجتماعی کشور نیز در این مراسم گفت: 21 سال قبل در چنین ایامی بیمارستان شهدای کارگر یزد راه اندازی شد و بازنشستگان امروز در آن زمان برای راه اندازی این بیمارستان تلاش کردند.
محمد بهزاد افزود: بازنشستگان نباید از فعالیت ها کناره گیری کنند و باید در کنار نسل جوان و نیروهای فعال اکنون حضور داشته باشند و تجربه ای که سال ها کسب کرده اند را در اختیار آنها قرار دهند
وی ادامه داد: مراکز و خدمات درمانی که در استان یزد وجود دارد باعث افتخار است و خدمت بزرگی به استان و کشور می شود و حیات یک جامعه به کار است و تا زمانی که کار وجود دارد سرپا هستیم و باید با برنامه ریزی و براساس تجربیاتی که داریم نسبت به ساخت آینده شهر و کشور تلاش کنیم.
مشاور مدیرعامل تامین اجتماعی کشور گفت: خوشبختانه در این دولت در بخش تجهزیات پزشکی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شد و با توجه به وضعیت صنعتی استان یزد با برنامه ریزی های صورت گرفته ، بازطراحی بیمارستان سرطان ویژه مرکز و جنوب کشور در دست اقدام است و در آینده ای نزدیک در استان یزد آغاز بکار خواهد کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار