سردار میرزایی مواد مخدر را مهمترین عوامل بروز سرقت های خرد و بروز ناامنی ها در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: هدف پلیس در مبارزه با این معضل اجتماعی توجه به بحث پیشگیری و پاک سازی چهره جامعه از آلودگی ها و ناهنجاری های اجتماعی ست
کد خبر: ۱۰۸۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳ 29 December 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 08/10/1401 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------

انهدام 41 باند قاچاق مواد مخدر در مازندران 

فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام 41 باند قاچاق و توزیع مواد مخدر و کشف 2 تن و 700 کیلو گرم مواد مخدر در استان خبر داد . 

سردار مرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: : پاک سازی چهره جامعه از معتادان متجاهر و برخورد با سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد مخدر از مهمترین اولویت های ماموریتی که همواره در ماموریت های پلیس در دستور کار قرار دارد، می باشد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به تشدید اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر در استان، تصریح کرد: استان مازندران هرچند در مسیر ارتباطی حمل مواد مخدر قرار ندارد ولی گاها شاهد ورود، عرضه و یا جابجایی مواد مخدر از محورهای این استان به استان های همجوار هستیم.

سردار میرزایی، اظهار داشت: به منظور کاهش عرضه و ورود مواد مخدر در استان،634 طرح تشدید و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، 91 طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، 822 طرح پاک سازی نقاط آلوده و 311 طرح کنترل محورهای مواصلاتی در استان به اجرا در آمد که در نتیجه این طرح ها 41 باند قاچاق و تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند .

وی کل کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از ابتدای سال جاری تاکنون را بالغ بر2 تن و 700 کیلوگرم عنوان کرد و در ادامه از انهدام یک باند بزرگ و حرفه ای تهیه و توزیع مواد مخدر که از مقصد شیراز قصد حمل به استان های همجوار را داشته است در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تعقیب و مراقبت ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای این باند در یکی از شهرستان های استان زمین گیر شدند .

میرزایی از دستگیری 4 قاچاقچی مواد مخدر و توقیف 3 خودرو در این عملیات خبر داد و گفت: از این باند 427 کیلوگرم تریاک کشف شد .

این مقام انتظامی همچنین اذعان داشت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در هفته گذشته نیز یکی از سرشاخه های اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر که قصد جابجایی مواد مخدر از استان فارس به استان گلستان را داشت دستگیر و از وی 100کیلو گرم حشیش کشف شد .

سردار میرزایی مواد مخدر را مهمترین عوامل بروز سرقت های خرد و بروز ناامنی ها در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: هدف پلیس در مبارزه با این معضل اجتماعی توجه به بحث پیشگیری و پاک سازی چهره جامعه از آلودگی ها و ناهنجاری های اجتماعی ست .

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه، گفت: هرچند ماموریت فرماندهی انتظامی در بحث مواد مخدر اقدامات مقابله ای است، اما باید با فرهنگ سازی های مناسب از ابتلاء جوانان به این معضل جلوگیری شود، که برای دستیابی به این مهم همکاری همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی همسو در امر پیشگیری از مواد مخدر با پلیس الزامی است.#

------------------------------

اجرای نوزدهمین طرح عملیاتی ظفر در مازندران 

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای مرحله نوزدهم طرح عملیاتی ظفر در 6 شهرستان این فرماندهی خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدموسی حسینی" با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هجدهمین مرحله از طرح عملیاتی ظفر با به کارگیری 100 تیم عملیاتی و بطور همزمان در شهرستان های آمل، کلاردشت، سوادکوه، گلوگاه، فریدونکنار و ساری  به اجرا در آمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی و در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس به اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح 12 قاچاقچی و عامل افیونی و 38 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع 5 کیلو و 571 گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.

سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 47 سارق مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی،یک دستگاه خودرو و 4 دستگاه موتورسیکلت سرقتی مجموعا به ارزشی بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون ریال از مخفیگاه های این سارقان کشف شد.

حسینی به کشف 22 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و 5 قبضه سلاح سرد در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 26 خودرو و 12 دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح توقیف شد.

وی همچنین از دستگیری 107 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا 14 تن چوب جنگلی و مقادیر قابل توجهی کالای خارجی جمعا به ارزشی بالغ بر 2 میلیارد و 320 میلیون ریال کالای قاچاق از قاچاقچیان کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندر

ان با اشاره به دستگیری 2 نفر از اراذل و اوباش در این عملیات از ادامه این طرح در استان خبر داد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.#

-------------------------

کشف اسلحه شکاری غیر مجاز در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، از کشف 6 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و دستگیری 3 متهم در این شهرستان ، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ "محمودحسین زاده"، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر نگهداری اسلحه شکاری غیرمجاز ، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و فنی در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ "حسین زاده"، خاطر نشان کرد: در این رابطه 3 متهم دستگیر و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از منزل آنان 6 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك مراتب را بلافاصله به پليس 110 اطلاع دهند.

-----------------------

دستگیری سارق موبایل قاپ در بابل 

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري سارق موبايل قاپ با 19 فقره سرقت خبر داد . 

سرهنگ "محمدزمان شالیکار " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پي وقوع چندین فقره موبايل قاپي در شهرستان بابل، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي، سارق را شناسايي کردند.

سرهنگ شالیکار، تصریح کرد: پس از هماهنگی با دادستان این شهرستان متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده به 19 فقره سرقت گوشی همراه در سطح شهرستان اعتراف کرد .

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده با قرار مناسب روانه زندان شد، از شهروندان خواست: با رعايت نكات ايمني در حفظ و نگهداري اموال خود، دست سارقان را در رسيدن به اهداف شوم خود كوتاه كنند.

-----------------------

نهم دی اوج پیوند امت اسلامی با ولایت و رهبری 

حماسه بزرگ و ماندگار 9 دی را می توان روز شکوه پیوند امت با امام خویش دانست که حضورشان تجدید بیعتی دوباره با امام المسلمین و تودهنی بزرگی به یاوه گویی ها و خیالات خام دشمنان این مرز و بوم بود... 

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید .

حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت .

می توان گفت نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است، روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی.

روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

دشمنان قسم خورده انقلاب پس از فرصتی که عده ای از خواص بی بصیرت در اختیار آنها قرار دادند با التهاب آفرینی و ایجاد فضائی غبارآلود همه توش و توان خود را به کار گرفته تا بتوانند ضربه ای اساسی به جمهوری اسلامی وارد کنند.

ملت با بصیرت ایران در حماسه جاویدانی که خلق کردند به فتنه گران داخلی و حامیان مستکبر خارجی آنها نشان دادند که بر سر عهد و پیمان خود با رهبر کبیر انقلاب و جانشین برحق ایشان مقام معظم رهبری خواهند ماند.

حماسه 9 دی بی گمان یکی از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ کشور به شمار می رود که همواره در حافظه تاریخی و سیاسی کشور باقی مانده و در آن ملت نجیب و صبور این دیار بصیرت خود را در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذاشته و ثابت کردند که در مکتب مترقی اسلام به چنان درجه ای از بلوغ و تکامل سیاسی رسیده اند که تحت تأثیر توطئه‌های شومی نظیر انقلاب های رنگی و کودتاهای نرم قرار نخواهد گرفت.

ملّت ایران در نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظ

ّم رهبری حماسه‌ای جاودان و به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند.

نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، با بصیرت و غیرتمند ایران در این حماسه باشکوه، چنان تجلی یافت که به فرموده مقام معظّم رهبری: «اگر صد‌ها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است. حماسه‌ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی عده‌ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود، اما در این روز حماسی یک بار دیگر امّت اسلامی با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مأیوس شدند.

فتنه سال 88 تمام شد اما فتنه دشمن و آنهایی که برای آرامش این مردم دندان تیز کرده اند باقی است و باید در روزی که به نام «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نام نهاده شده است این مهم بار دیگر به جهانیان عرضه شود که ملت ایران تمام قد پای ایمان و اعتقادات و شعائر و هنجارهای دینی خود ایستاده اند و به کسی هم اجازه دخالت نمی دهند.

جمهوری اسلامی امروز به واسطه رهبری داهیانه حضرت امام خامنه ای عزیز به عنوان ستون خیمه انقلاب، ولایتمداری و بصیرت مردم و حضور پرتوان و با صلابت نیروهای نظامی و انتظامی روز به روز در مسیر شکوفایی و بالندگی قدم برداشته و به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شده است.

سرهنگ سیدجعفر ساداتی- معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران

-------------------------

آسیب های طلاق بر فرزندان 

خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است که افراد در بستر آن رشد وتکامل می یابند و مهارت های اجتماعی را می آموزند .... 

طلاق آسیبی است که ناهنجاری ها و ضررهای زیادی به خانواده وارد می آورد، فرزندان طلاق در روحیات خود دچار تناقضات بسیار هستند و در زندگی آینده خود دچار مشکل خواهند شد و چه بسا ممکن است با الگوبرداری از والدین خود در زندگی مشترک راه جدایی را در پیش بگیرند و تکنیک های سازش را در زندگی نیاموزند، بنابراین کسی که بیشترین آسیب را در طلاق می بیند فرزند است .

* با پایان زندگی مشترک پدر و مادر مشکلات اجتماعی فرزندان آغاز می شودکه به مواردی از این مشکلات وآسیب ها اشاره می شود:

خلاء عاطفی :

خانواده بهترین بستر رشد روحی ومحبّت بین اعضای خانواده است،کودکان درفضای خانواده است که محبت می بینند و می آموزند و این نیاز باید در فضای خانه وخانواده تأمین شده و به شکوفایی رسد و درصورت عدم تأمین عاطفی فرد خلأ آن را تاسال ها احساس خواهدکرد.

کم شدن انگیزه پیشرفت تحصیلی:

فرزندان بعداز طلاق پدر و مادر در دروسی که نیاز به دقت و تمرکز بیشتری دارد دچار افت می شوند، براساس مطالعات صورت گرفته این آسیب ها واختلالات در برقراری تعاملات اجتماعی و عاطفی فرزند در دو سال ابتدائی طلاق بیشتر از هرزمان دیگری است .

اضطراب، استرس و افسردگی :

کودکان طلاق ممکن است در اثر مشاهده تنش های روانی در خانواده و میان پدر و مادر به گوشه گیری روی آورده و دچار اضطراب های درونی و افسردگی شوند و از جمع های دوستان خود دوری کرده و تمایلی به بازی با همسالان و دیگر تفریحاتی که دوستان به آن علاقمند هستند نشان ندهند و غرق در افکار خود باشند.

در این کودکان افسردگی تاچندسال همچنان باقی می ماند و نیاز به پیگیری و درمان جدی دارد، چرا که افراد در کودکی بسیار آسیب پذیرتر از بزرگسالان هستند و در صورت عدم درمان در زندگی آینده فرد بروز و ظهور می کند.

پرخاشگری وعصبانیت :

کودکان معمولاًتحت تأثیر والدین خود هستند واز آن ها الگو می گیرند به طور معمول کودکانی که در فضایی رشد یافته اند که پدر ومادر دائم با هم درحال بحص وجدل بوده اند ودرنتیجه کودک بی پناه بوده ومحیط امنی را تجربه نکرده است به طور ناخودآگاه واکنش های خشن و سریع همراه با عصبانیت را از خود نشان می دهد چون آموخته است بهترین روش برخورد شدید و ایجاد تنش است وگرنه احساس بی دفاعی می کند .

گرایش به بزه و اعتیاد :

تجربیات صورت گرفته کودکان طلاق در معرض آسیب های اجتماعی بسیاری هستند و برای رهایی از تنش هرچند کوتاه مدت گرایش به مواد مخدر پیدامی کنند که به آرامش و لذت موقتی دست یابند .

اختلالات خواب:

طلاق در بیشتر مواقع از همان ابتدای شروع مشاجرات والدین و هنگامی که در معرض این مشاجرات قرار می گیرند دچار اختلال درخواب می شوند .ممکن است به طور ناگهانی از خواب بیدار شوند و دچار ترس و تپیدن قلب شوند و یا همیشه از کابوس شکایت کنند.

عدم توانایی در پیشبرد روابط عاشقانه:

عشق را میان پدر و مادر در محیط خانواده می بیند، می آموزد ،فردی که دائماًدر محیط خانه شاهد روابط نامناسب میان والدین بوده به طور ناخودآگاه این آموزش را برای زندگی خود ندیده است و در نتیجه نمی تواند در این زمینه رفتار خوبی داشته باشد .

* برای ارتباط بهتر با فرزندان طلاق و کمتر شدن اثر آسیب های طلاق برآنان می توان پیشنهادات زیر را ارائه داد:

- کمک به کودک برای صحبت

کردن از احساسات و ناراحتی های خودبه دور از خشونت و لجبازی و رعایت حریم خصوصی فرزند.

- حفظ احترام فرزند به عنوان فردی از افراد خانواده و جامعه .

- محبت بیشتر به فرزند.

- درک مشکلات فردی فرزند و کمک برای حل آن ها .

- با فرزند طوری رفتار کند تا احساس امنیت کند.

-در مورد مسائل کوچک که توانائی اظهار نظر دارند نظر آن ها را جویا شوند و آن را در تصمیم گیری ها مداخله دهند .

در موارد یاد شده سهم والدین از همه بیشتر است، اگر فرزندان در بحبوهه قرار دچار آسیب شوند این وظیفه والدین است که در مرحله بعد از طلاق علاوه برخود به فرزند نیز کمک کنند تا با شرایط ایجاد شده کنار بیاید و بتواند عوارض و مشکلات ناشی از طلاق را برای خود کمتر کند.

دراین زمینه چون آسیب فرزند بیشتر از والدین است والدین باید توجه بیشتری به نیازها و روحیات فرزند داشته باشند .

تهیه کنندگان: زهرا سعادتی - خدیجه گیلا - مشاوره و مددکاری کلانتری 11شریعتی بابل 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار