شهرستان بویراحمد کمترین سرانه فضای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد را با ۰.۶۵ مترمربع دارد.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 29 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رییس دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان این استان گفت: بیشترین سرانه فضای ورزشی در استان نیز مربوط به شهرستان باشت با ۲.۳۰ مترمربع است.

 

مسیح دل بازجو افزود: کمترین سرانه ورزشی رو باز استان در شهرستان "مارگون"۰.۰۱ است و بیشترین سرانه ورزشی رو باز مربوط به شهرستان "باشت" که ۲.۲۵ مترمربع است.

 

وی ادامه داد: کمترین سرانه سرپوشیده استان در شهرستان "چرام" ۰.۰۱ مترمربع است و بیشترین در شهرستان "مارگون" ۰.۶۷متر مربع است.

 

دل بازجو عنوان کرد: در سال گذشته ۳۷ طرح در استان وجود داشت که ۲۲ مورد از آنها که چمن مصنوعی بود به بهره برداری رسید و پنج واحد از آن پروژه ها به دلیل کمبود اعتبار تکمیل نشده است.

رییس دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان این استان گفت: ۱۰ طرح دیگر، که راه اندازی زمین چمن است با چهار زمین چمن دیگر، در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و در صورت بهره برداری از این طرح ها، سرانه ورزشی استان افزایش می یابد.

 

دل بازجو بیان کرد: با بهره برداری از ۱۴ طرح ورزشی چمن مصنوعی در دهه فجر، سرانه ورزشی از ۰.۹۹ متر مربع، حدود چهارسانتی متر افزایش می یابد.

 

وی یادآور شد: از محل اهدایی وزارت نفت به ورزش استان، در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان در حوزه کهگیلویه و ۲۰ میلیارد تومان در حوزه بویراحمد و دنا اختصاص یافته ولی در سال ۱۴۰۱ صرفا ۲۰ میلیاردتومان در حوزه بویراحمد و دنا اختصاص یافته است که برای ساخت یک سالن ورزشی و ۶ چمن مصنوعی پیش بینی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار