مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خانواده مرحوم «منصور فرهنگیان» که در اثر عارضه سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای اعضای بدن عزیز از دست رفته‌شان، به بیماران نیازمند و در انتظار اهدا عضو زندگی دوباره بخشیدند.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ 25 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «بهنام روندی» افزود: اعضای بدن این مرحوم شامل کلیه‌ها و کبد به بیماران نیازمندی که در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران در انتظار عضو پیوندی بودند، اهدا شد.

به گفته وی، مرحوم منصور فرهنگیان از اهالی شهرستان سنقروکلیایی هفته گذشته در اثر عارضه سکته مغزی به کما رفت و بعد از آن با رضایت خانواده، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.
به گزارش ایرنا، هر فرد مرگ مغزی با اهدای ارگان‌ها و نسوج خود می‌تواند هشت نفر را از مرگ حتمی نجات دهد و مانع معلولیت ۵۳ نفر شود.

متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از بیماران نیازمند به پیوند عضو در کشور و استان به دلیل نرسیدن عضو پیوندی به آنها، جان خود را از دست می دهند.

باوجود فعالیت های انجام شده توسط اعضای انجمن، آمار اهدای عضو در استان وضعیت مناسبی ندارد و یکی‌ از مهم ترین مشکلات در این زمینه، رضایت نداشتن خانواده ها است که نیازمند فرهنگ‌سازی و تلاش بیشتر انجمن اهدا عضو استان و همکاری موثر رسانه‌ها در این زمینه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار