کد خبر: ۱۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹ 05 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم، سردار محمد شرفی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته در آذربایجان‌غربی یک عده برای سودجویی، مال و منال بیشتر و روحیه زیاده‌خواهی اقدام به کشت شاهدانه کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: این در حالی است که برخی کشورهای همسایه نیز از این اقدام حمایت کرده و محصول شاهدانه را پیش خرید کردند.اما از زمانی که رسانه‌ها به روشنگری پرداخته و مردم نیز از مضررات و پیامدهای آنها آگاه شدند، کشت این محصول متوقف شد و هم اینک هیچ محصول شاهدانه‌ای در اراضی استان کاشته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه دشمنان استکباری در جنوب استان به سبب شرایط نامناسب کشور همسایه، مواد پیش‌ساز را به استان وارد کرده و نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی با برخورد قاطع و بی‌امان خود موفق به کشف 22 تن پیش‌ساز مواد مخدر شدند.

شرفی گفت: اگر در جامعه شاهد توسل نیروی انتظامی به رویکرد کیفری مثل دستگیری، اعدام و زندانی کردن مجرمان هستیم به این سبب است که دستگاه‌های مختلف در وظایف خود کوتاهی کرده و به در موعود مقرر به روشنگری، آموزش، دلسوزی و اشتغال‌زایی نپرداخته‌اند.

شرفی افزود: دشمنان استکباری از دیرباز با نیات پلید خود برنامه‌ریزی بسیاری برای ضربه‌زدن به جوانان در اثر ضعف‌های اجتماعی و فرهنگی موجود جامعه زده‌اند برای مثال جشن‌های چهارشنبه آخر سال را به گونه‌ای ساماندهی می‌کنند که عده بسیاری از جوانان تکه تکه و یا زخمی شده و خانواده‌ها عزادار شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هم‌اکنون با روشنگری و تنویر افکار عمومی توسط علما، صاحبان قلم و رسانه شرایط به گونه‌ای شده که شاهد کاهش 76 درصدی کشفیات در منطقه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه برخی مسئولان نظام دچار غفلت و برخی دچار افراط امنیتی شده‌اند بنابراین با کمک رسانه‌ها باید غافلان را بیدار کرده و اجازه نداد که هر چیزی در جامعه امنیتی شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: هم‌اینک گام‌های مناسبی برای ایجاد و توسعه شبکه ملی فرهنگ در آذربایجان‌غربی برداشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌آذربایجان‌غربی تصریح کرد: رسانه‌ها احکام توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور بوده و نقش بسیاری در احقاق حق شهروندی و فرهنگ‌سازی و شهرنشینی بر عهده دارند.

کریمی خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌های دیداری و شنیداری وظیفه دارند که به کمک نیروی انتظامی و دستگاه‌های دولتی آمده تا به کمک یکدیگر امنیت اجتماعی را در جامعه به وجود آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار